Menambah ukuran zakar panjang

Persoalan mengenai ukuran kelelakian selalu membimbangkan lelaki, terutama pada usia remaja. Ini adalah salah satu elemen penting dalam harga diri lelaki. Hampir setiap anggota seks yang lebih kuat berminat dengan ukuran normal zakar, dan membandingkannya dengan parameternya.

Pengukuran ukuran zakar semasa ialah:

  • Micropenis - jika panjang zakar yang diregangkan tidak lebih dari 2 cm;
  • Zakar lebih rendah - zakar panjangnya kurang dari 9. 5 cm dalam keadaan ereksi;
  • Zakar normal - ukuran purata statistik 9. 5 cm atau lebih dalam keadaan ereksi;
  • Zakar raksasa - panjang lebih dari 24 cm ketika ereksi.

Zakar yang paling lama direkodkan secara rasmi ialah 34. 3 cm.

Panjang zakar berkaitan dengan ketinggian dan berat badan seorang lelaki. Semakin tinggi pertumbuhannya, semakin lama zakar, semakin tebal lelaki, semakin kecil zakarnya.

Zakar juga boleh bervariasi dalam bentuk:

  • berbentuk silinder apabila pangkal dan hujung zakar mempunyai diameter yang sama;
  • menunjuk, apabila pangkalannya jelas lebih lebar daripada zakar glans;
  • cendawan, ketika zakar mempunyai kepala yang lebar dan pangkal yang sempit.

Tahap pembesaran zakar semasa ereksi tidak bergantung pada ukurannya semasa rehat.

PENGUKURAN JANTINA

Untuk menentukan ukuran zakar, ia mesti diukur dengan betul. Pengukuran dilakukan dalam posisi tegak badan di sepanjang permukaan punggung (atas), dari pangkal zakar (sudut penopubikal - sudut yang dibentuk oleh pangkal zakar dan dinding perut anterior) ke tepi kepala dalam keadaan tenang, tegang dan tegak. Sudut penopubal mestilah 90 darjah (zakar selari dengan lantai).

Untuk ukuran zakar yang paling tepat, anda perlu melakukan beberapa pengukuran pada hari yang berlainan dan pada waktu yang berlainan, setelah itu hasilnya rata-rata. Pendekatan ini memperhitungkan kemungkinan turun naik semula jadi dalam ukuran kerana gairah seksual, waktu dalam sehari, suhu bilik, kekerapan aktiviti seksual, dan kesalahan pengukuran.

Hasil dianggap tidak tepat jika pengukuran dilakukan di sepanjang bahagian bawah zakar, dalam keadaan duduk atau ketika dimiringkan.

KAEDAH KONSERVATIF MENINGKATKAN GENUS

kaedah pembesaran zakar konservatif

Kaedah konservatif memanjangkan zakar adalah penggunaan alat pemanjang (alat regangan khas). Kaedah ini telah digunakan pada zaman kuno oleh beberapa suku Afrika untuk memanjangkan leher, telinga, bibir, zakar.

Kaedah ini berdasarkan tindak balas fisiologi tisu hidup terhadap penerapan daya tarik, yang ditunjukkan oleh pembahagian sel yang dipercepat dan peningkatan jisim tisu. Kelemahan teknik ini adalah keperluan memakai extender untuk jangka masa yang panjang (sekurang-kurangnya 6 bulan), setiap hari, sekurang-kurangnya 4-6 jam, sementara anda boleh berdiri, berbaring, berjalan, duduk. Dengan bantuan alat pemanjang, peningkatan panjang zakar hingga 5 cm dapat dicapai tanpa menipisnya.

Teknik konservatif meningkatkan ukuran zakar, jika digunakan dengan betul, tidak mempunyai kesan sampingan, tidak mempengaruhi kesuburan dan ereksi.

KAEDAH PEMBEDAHAN PENINGKATAN GENIUS

Rawatan pembedahan untuk pembesaran zakar terdiri daripada mengubah nisbah panjang bahagian perineum (dalaman, tersembunyi) dan gantung (luaran) uretra lelaki menggunakan pembedahan pembedahan ligamen penggantungan zakar (ligamentotomy).

Ligamentotomy dilakukan oleh ahli urologi atau ahli andrologi. Ligamentotomi boleh dilakukan di bawah anestesia tempatan atau anestesia umum. Salah satu pendekatan operasi untuk suspensi ligamen zakar adalah penosorotal (melalui skrotum, yang menjadikan parut pasca operasi tidak dapat dilihat). Setelah pembedahan kulit, corpora cavernosa ditolak, ligamen penggantungan terdedah dan ditranseksi. Kemudian hemostasis dan jahitan kulit dilakukan. Dalam kes ini, zakar itu sendiri tidak berubah ukurannya, tetapi hanya pengagihan semula panjang yang berlaku ke arah peningkatan bahagian gantungnya.

Lelaki yang memutuskan pembesaran zakar jenis ini perlu ingat bahawa fungsi ligamen, yang ditransaksikan semasa operasi, adalah menjaga zakar yang tegak. Selepas ligamentotomi, zakar menjadi lebih mudah bergerak semasa ereksi, yang meningkatkan risiko patah tulang semasa hubungan seksual.

KAEDAH GABUNGAN PENINGKATAN GENUS

Untuk mencapai kesan maksimum, seorang lelaki paling kerap disyorkan rawatan pembedahan (ligamentotomy) dengan penggunaan extender (terapi konservatif) lebih lanjut dalam tempoh 6 bulan dari tempoh selepas operasi, iaitu pendekatan gabungan untuk rawatan digunakan.