Latihan terbaik untuk pembesaran zakar: teknik

latihan apa yang membantu membesarkan zakar

Ramai lelaki merasa cemas dan bahkan takut akan maruah mereka yang agak kecil. Pengalaman itu diperkuat oleh mitos sosial yang telah membentuk kepercayaan yang tegas: "Semakin banyak semakin baik. "

Kebimbangan yang berlebihan mengenai ukuran zakar menyebabkan rasa tidak selamat, malu, kompleks. Tetapi, sebagai peraturan, masalahnya lebih bersifat psikologi dan mempunyai makna, sebahagian besarnya, khusus untuk lelaki itu sendiri.

Untuk merasa yakin dalam hubungan intim dan memberikan kepuasan seksual kepada pasangan mereka, banyak lelaki ingin membesarkan alat kelamin mereka. Ini boleh dilakukan di rumah, untuk ini anda perlu kerap melakukan senaman untuk membesarkan zakar.

Bagaimana senaman dapat membantu membesarkan zakar anda?

Latihan pembesaran zakar merangkumi pelbagai teknik. Keseluruhan sistem aktiviti telah dikembangkan yang mempengaruhi ukuran lingga dan kesihatan lelaki secara umum.

Zakar membesar secara semula jadi. Saiznya menjadi lebih besar kerana peregangan tisu mekanikal. Akibatnya, pertumbuhan aktif sel baru bermula dan jumlah organ dalam keadaan tegak meningkat dengan ketara.

Program merangkumi beban pada kawasan pelvis, secara langsung pada otot dan kulit zakar, serta latihan yang bertujuan untuk menstabilkan keadaan psiko-emosi.

Sebagai hasil daripada latihan, anda dapat mencapai kesan berikut:

  • meningkatkan panjang dan lebar zakar;
  • menghilangkan ejakulasi pramatang, belajar mengawal ejakulasi;
  • menghilangkan kesesakan, menormalkan aliran darah dan fungsi pembiakan;
  • dapatkan orgasme yang lebih kuat dan lebih cerah;
  • untuk mencegah penyakit sistem genitouriner;
  • menghilangkan masalah psikologi (rasa tidak selamat, kekakuan, rasa malu), dll.

Untuk membesarkan zakar, latihan mesti dilakukan secara berkala, hanya dalam hal ini kesannya akan dapat dilihat.

Bersedia untuk latihan

Pembesaran zakar dengan senaman memerlukan sedikit persiapan:

teknik senaman pembesaran zakar
  1. Pengukuran zakar. Anda perlu menuliskan ukuran zakar sebelum melakukan latihan supaya anda mempunyai sesuatu untuk membandingkan hasilnya.
  2. Keselesaan psikologi. Anda perlu menjaga persekitaran yang tenang. Komponen moral mempengaruhi keberkesanan latihan, jadi anda perlu memulakan latihan dalam suasana hati yang baik.
  3. Kebersihan. Agar tidak menjangkiti semasa kelas, basuh tangan dan alat kelamin dengan bersih.
  4. Semua latihan harus dilakukan dalam keadaan tegak atau separuh tegak.
  5. Sediakan pelincir khas yang akan memperbaiki peluncuran dan mencegah kecederaan pada kulit.
  6. Sebelum melakukan latihan, panaskan tisu organ dengan memberi kompres hangat pada lingga.

Teknik untuk latihan pembesaran zakar yang paling popular

Terdapat banyak latihan yang dirancang untuk membesarkan zakar anda. Sebahagiannya bertujuan untuk mengembang, yang lain memanjangkan zakar. Mereka disyorkan untuk digabungkan dan bergantian antara satu sama lain.

Mengapit

Teknik ini melibatkan mewujudkan tekanan darah tinggi di dalam organ. Kerana ini, tisu diregangkan, jumlah zakar secara beransur-ansur meningkat.

Kaedahnya agak trauma dan mesti dilakukan dengan berhati-hati, jika tidak, kesan sampingan mungkin timbul:

  • penurunan kepekaan;
  • mati rasa dan kesemutan;
  • organ bertukar menjadi biru;
  • mati pucuk.

Prinsip utama adalah mengepit urat luar zakar, sementara saluran besar dalaman terbuka. Ini dilakukan dengan menggunakan elemen pemasangan (tali getah atau cincin ayam). Anda juga memerlukan pembalut elastik atau kain semasa prosedur.

Perlu membungkus pangkal zakar separuh tegak dengan pembalut elastik dan membetulkannya dengan cincin atau tali regangan. Selepas 1 minit, keluarkan struktur dengan teliti. Ulangi setiap hari selama seminggu. Pada masa akan datang, tingkatkan masa secara beransur-ansur, tetapi tidak melebihi 10 minit. Sekiranya ketidakselesaan (kesemutan, mati rasa, rasa sakit) berlaku, segera angkat. Ketika tisu mula mengalami kebuluran oksigen, yang dapat mengakibatkan kematian sel saraf, penurunan kepekaan dan disfungsi ereksi.

Latihan Taois

Mereka melibatkan gabungan amalan pernafasan dengan manipulasi alat kelamin. Bagus untuk mereka yang sedang bertafakur. Amalan ini menyumbang kepada pembesaran zakar, kawalan diri emosi, dan meningkatkan kualiti kehidupan seksual.

Arahan:

  1. Pemanasan: tekan dengan jari tengah pada lekukan di dasar tengkorak. Urut dengan gerakan bulat hingga 50 kali. Dalam prosesnya, penting untuk bernafas dengan betul: menghirup udara melalui hidung, menghembus nafas melalui mulut. Lidah harus bersentuhan dengan gusi atas.
  2. Bahagian utama latihan: tarik otot lantai panggul dengan cepat, tahan dalam keadaan tegang selama 15 saat, sambil menarik nafas panjang. Kemudian hembuskan perlahan-lahan dan rilekskan otot.
  3. Ulangi setiap hari 21 kali dalam satu set.

Lakukan pergerakan dalam posisi berdiri, kaki selebar bahu, lengan ke bawah.

Fleksibel Zakar

Latihan 1.Lakukan ketika lingga dalam keadaan separuh tegak. Dengan dua jari satu tangan, anda harus menggenggam zakar di pangkal, dengan dua jari tangan yang lain, dekat kepala. Bengkokkan zakar sehingga jari menyentuh. Terus dalam keadaan ini selama 20 saat. Ulangi 4 kali sehari, setiap kali mengubah arah selekoh. Luangkan kelas 2 minggu pertama.

Latihan 2.Sesuai untuk sesi 3-4 minggu. Tahap ereksi 75%. Pegang pangkal zakar dengan jari satu tangan, yang lain - pangkal kepala. Bengkokkan zakar secara maksimum, tahan selama 2 saat, lepaskan. Ulangi setiap hari, bergantian sisi selekoh (atas, bawah, kanan, kiri), secara keseluruhan, tidak melebihi 10 saat sehari.

Latihan ini dirancang untuk meningkatkan ketebalan zakar. Dengan bantuan mereka, anda dapat memperoleh hasil yang baik dan menambah diameter hingga 1 cm dalam latihan berterusan 1-2 bulan.

Latihan Kegel

Teknik ini direka untuk menguatkan otot alat kelamin. Dengan bantuan pelbagai latihan, anda dapat meningkatkan aliran darah dalam tisu dan belajar bagaimana mengawal ereksi. Kelas memberikan pencegahan penyakit sistem genitouriner yang sangat baik dan secara tidak langsung menyumbang kepada peningkatan ukuran zakar.

  1. Tarik otot pelvis, tahan dalam keadaan tegang selama setengah minit. Ulangi tiga kali sehari, secara beransur-ansur meningkatkan masa keadaan tekanan menjadi 1 minit.
  2. Mengecutkan otot pelvis dengan cepat dan cepat berehat. Ulangi sekurang-kurangnya 20 kali pada satu masa. Dari masa ke masa, tingkatkan bilangan pemampatan hingga 100 kali dalam satu masa. Ini adalah latihan yang sangat berkesan yang memberikan hasil yang ketara setelah hanya seminggu melakukan latihan biasa.
  3. Tarik perlahan otot perineum, tahan selama 5 saat, perlahan-lahan berehat.
  4. Tekan perlahan otot perineal ke luar, kemudian cepat berkontrak. Ulangi 6 kali.

Teknik Arab atau jelqing

senaman jelqing untuk pembesaran zakar

Teknik jelqing bertujuan untuk menyokong jangka panjang darah yang beredar di badan zakar. Kelas merangsang kerja saluran darah dan menyumbang kepada pertumbuhan organ secara beransur-ansur, panjang dan lebarnya.

Pegang erat zakar dengan 2 jari di pangkal dan geser ke kepala. Pergerakan harus berirama, tidak boleh menimbulkan rasa tidak selesa, jadi anda tidak perlu terlalu banyak menekan. Pada masa yang sama, tidak layak mencapai orgasme.

Pada minggu pertama, disarankan agar zakar tetap tegak sekurang-kurangnya 10 minit sehari. Pada masa akan datang, anda perlu meningkatkan masa secara beransur-ansur, memanjangkan keadaan ereksi hingga 20 minit.

Sistem Latihan Aaron Kemmer

Hasil kompleks ini bukan hanya peningkatan ukuran kelelakian, tetapi juga saluran darah yang sihat, organ urogenital, otot pelvis yang kuat.

Teknik ini dikembangkan berdasarkan latihan berikut:

  • memeras- perlu secara bergilir-giliran memerah dan melepaskan zakar secara perlahan-lahan dan cepat, ini mendorong aliran darah dan peningkatan jumlah organ;
  • regangan- terdiri daripada meregangkan organ secara beransur-ansur. Setiap kali anda perlu menambah beban. Tisu zakar agak elastik, jadi senang melakukan latihan ini.

Dengan pelaksanaan kompleks sistematik, anda dapat memperoleh hasil yang mengagumkan: penebalan - hingga 2 cm, pemanjangan - hingga 5 cm.

Loceng

Bersenam dengan ereksi 100%:

  1. Kencangkan otot-otot perineum sebanyak mungkin.
  2. Gerakkan anggota tanpa lengan ke arah yang berbeza, meniru pergerakan loceng.
  3. Pada minggu pertama, lakukan selama 2 minit, secara beransur-ansur meningkatkan masa.

Regangkan

Latihan ini adalah yang paling berkesan. Tujuannya adalah untuk menyesuaikan organ menjadi beban tetap dan meregangkan tisu untuk peningkatan panjang dalam bentuk tegak. Kedudukan permulaan: duduk atau berdiri.

Anda harus meregangkan kulit lingga secara beransur-ansur, tanpa banyak usaha:

  1. Pegang organ di pangkal atau lebih dekat ke tengah.
  2. Tarik ke hadapan. Capai titik tertinggi yang tidak menyebabkan ketidakselesaan yang ketara, tetapi mengekalkan ketegangan.
  3. Tahan selama setengah minit dan lepaskan.

Ulangi beberapa kali setiap hari. Untuk mengembalikan peredaran darah yang normal, setelah melakukan regangan, anda perlu melakukan latihan Kegel atau loceng. Setiap kali anda perlu menambah beban.

Regangan boleh dilakukan dengan menggunakan gerakan putaran. Keadaan ereksi: 50%. Anda perlu memusingkan zakar secara bergilir 1 atau 2 dan secara bersamaan meregangkannya ke hadapan. Tahan selama setengah minit dan lepaskan.

Regangan berganda juga merupakan salah satu latihan yang paling popular dan berkesan untuk meningkatkan panjang. Ia memberikan lilitan zakar di pangkal dan dekat kepala dan meregangkan organ pada arah yang bertentangan pada masa yang sama. Adalah perlu untuk menjaga agar lingga meregang selama setengah minit.

Peregangan berputar berganda disyorkan setelah 3-4 minggu melakukan latihan harian dengan teknik sebelumnya, kerana intensiti tinggi dan boleh menjadi trauma untuk organ yang belum bersedia. Tahap ereksi: 50%. Pegang zakar di pangkal, dengan tangan yang lain dekat kepala dan tarik ke atas. Semasa meregangkan, lakukan gerakan melingkar lengan ke arah yang bertentangan. Betulkan kedudukan selama 15-20 saat dan lepaskan.

Apa yang perlu dilakukan selepas bersenam untuk meningkatkan prestasi senaman?

Bersama dengan latihan, disarankan untuk menggunakan alat khas yang dirancang untuk membesarkan zakar di rumah, misalnya, alat pemanjang. Peranti berfungsi berdasarkan prinsip regangan tisu. Kesan regangan jangka panjang mendorong pertumbuhan semula sel aktif dan peningkatan jumlah organ, sementara tidak mengubah ciri-ciri fungsi tisu. Pertumbuhan dilakukan secara panjang dan lebar.

Untuk menambah tekanan pada otot zakar dan menjadikannya aktif tumbuh, disarankan untuk menggantungkan berat pada zakar yang tegak.

Selain itu, terdapat beberapa panduan yang harus diikuti:

  1. Aktiviti sukan. Kegiatan fizikal mempunyai kesan penyembuhan pada seluruh tubuh, oleh itu disarankan untuk menambah latihan dengan semua sukan yang memberi tekanan pada bahagian bawah perut: berbasikal, berjongkok, berlari, abs, dll.
  2. Menghentikan ketagihan. Mereka mengganggu fungsi normal saluran darah, yang akhirnya membatalkan semua usaha.
  3. Makanan. Hidangan yang tidak sihat harus dikecualikan dari diet dan diperkaya dengan produk yang mempunyai kesan positif pada pertumbuhan zakar: sayur-sayuran, sayur-sayuran segar, buah-buahan, halia, kacang-kacangan, daging tanpa lemak dan ikan, biji, bawang putih, susu fermentasi, afrodisiak (tiram, kerang).
  4. Vitamin, makanan tambahan. Terdapat kompleks khas yang memperkaya badan dengan semua vitamin dan mineral yang diperlukan untuk pertumbuhan dan fungsi normal zakar.
  5. Pantau kesihatan sistem genitouriner, elakkan penyejukan atau kepanasan. Sekiranya terdapat penyakit kronik, atasi eksaserbasi tepat pada masanya agar jangkitan tidak merebak dan tidak mengganggu pertumbuhan normal zakar.
  6. Selain itu, manfaatkan cara lain untuk membesarkan zakar di rumah.

Seberapa kerap latihan harus dilakukan untuk mencapai hasil yang diinginkan?

Pembesaran zakar adalah proses yang sukar dan memakan masa yang memerlukan ketekunan dan masa. Agar hasilnya dapat dilihat, perlu melakukan pelbagai latihan setiap hari, disarankan beberapa kali sehari, sementara kesannya akan terlihat tidak lebih awal dari sebulan.

Urut yang merangsang aliran darah sebagai tambahan untuk bersenam

Memanaskan urut adalah tambahan yang bagus untuk semua latihan. Ia boleh dilakukan untuk mendapatkan kesan yang menenangkan selepas setiap sesi. Teknik ini terdiri daripada menggosok kulit dengan ringan. Anda perlu menggunakan pelincir pada tapak tangan, merebut zakar dan menyebarkan gel ke seluruh permukaan lingga dalam gerakan bulat. Lakukan pergerakan mengurut sehingga ejakulasi buatan.