Kos Pembedahan Pembesaran Zakar? Pelbagai prosedur dan harganya

Salah satu tugas perubatan yang paling penting adalah meningkatkan kualiti hidup pesakit. Sukar untuk membayangkan kehidupan yang normal dan sihat di mana tidak ada hubungan seksual. Ini sangat bergantung pada kesihatan zakar yang berfungsi, dan juga ciri struktur anatominya. Sebilangan lelaki yakin bahawa zakar mereka tidak normal, jadi mereka memutuskan untuk menggunakan khidmat pakar bedah. Pertama sekali, anda perlu menganalisis apakah ukuran zakar benar-benar perlu disesuaikan, dan juga mengetahui berapa kos untuk membesarkan zakar.

lelaki itu memikirkan kos pembedahan pembesaran zakar

Masalah apa yang ada pada zakar?

Sejak zaman kuno, ukuran, penampilan dan fungsi organ genital lelaki telah memainkan peranan penting dalam menunjukkan keberanian, kekuatan dan kesihatan. Ahli psikologi mengatakan bahawa wakil seks yang lebih kuat yang mempunyai masalah dengan zakar tidak melakukan hubungan baik, terutama dengan seks wanita, terkenal dan tidak selamat. Pembedahan dapat membantu dalam hal ini, tetapi anda harus terlebih dahulu menjelaskan berapa kos operasi pembesaran zakar, kerana fakta ini membuat banyak orang memilih kaedah pembetulan yang lain.

Prosedur ini tidak dilakukan kepada semua orang yang hanya mahu, kerana untuk ini mesti ada petunjuk sosial, perubatan atau estetika. Pada dasarnya, seorang lelaki menghadapi masalah berikut:

  • panjang zakar yang tidak mencukupi;
  • diameter kecil zakar.

Masalah-masalah ini memaksa seorang lelaki mencari pelbagai cara untuk membesarkan organ, beberapa di antaranya menimbulkan bahaya kesihatan, sementara yang lain umumnya tidak berkesan. Pelbagai senaman dan urutan yang bertujuan untuk kawasan pangkal paha mendapat maklum balas positif, berkat manipulasi harian, peredaran darah bertambah baik dan elemen struktur zakar diregangkan. Tetapi salah satu kelemahan kaedah radikal seperti pembedahan adalah kos pembedahan pembesaran zakar yang tinggi.

Sebelum menggunakan kaedah pembetulan zakar, anda harus mengunjungi kemudahan perubatan, di mana pakar mesti menjalankan diagnostik untuk menentukan kehadiran proses patologi dan menentukan sebab yang menyebabkan perubahan dalam geometri lingga. Secara umum, semua sebab boleh dibahagikan kepada kongenital dan diperolehi. Faktor-faktor berikut adalah kongenital:

  • phimosis - tidak membuka kulup;
  • perkembangan yang tidak normal;
  • bentuk zakar yang tidak teratur.

Masalah-masalah ini timbul pada seorang lelaki sejak lahir dan, untuk beberapa sebab, tidak dapat diperbaiki pada awal kanak-kanak. Pada dasarnya, ini adalah kesalahan doktor yang menjalankan pemeriksaan yang dijadualkan, begitu juga dengan ibu bapa yang tidak memperhatikan perkembangan alat kelamin anak yang tidak tepat pada waktunya. Struktur secara visual berubah semasa ereksi kerana sebab berikut:

  • patologi perkembangan badan kavernosa dan tunica albuginea, yang dipanggil dalam perubatan - fibrosis;
  • kecacatan kongenital korpus spongiosum yang disebabkan oleh epispadias dan hypospadias.

Penyakit yang dijangkiti tidak kurang biasa; ia timbul akibat tindakan faktor negatif persekitaran luaran atau dalaman. Dalam kes ini, tanggungjawab itu terletak pada lelaki yang tidak berusaha untuk mempertahankan dirinya atau tidak pergi ke institusi perubatan pada waktunya. Penyakit ini merangkumi manifestasi berikut:

  • kemasukan badan asing ke alat kelamin;
  • perkembangan penyakit berjangkit berbahaya;
  • kerosakan dan kecederaan pada zakar.

Agar tidak menyebabkan komplikasi serius atau proses patologi, anda harus segera bertindak balas terhadap tanda-tanda penyakit. Deformasi berlaku kerana sebab-sebab ini:

  • kerosakan teruk pada corpus cavernosum, serta trauma, di mana terdapat pecah sebahagian atau lengkap tunica albuginea;
  • akibat komplikasi penyakit Peyronie;
  • selepas penyakit yang dipindahkan sebelumnya yang berkaitan dengan sistem pembiakan - priapism;
  • akibat campur tangan pembedahan, misalnya, prostetik organ lelaki.

Faktor-faktor di atas membawa kepada perubahan penampilan zakar, akibatnya lelaki itu memutuskan untuk membuat pembetulan pembedahan, tetapi pertama-tama anda perlu mengetahui berapa kos untuk membesarkan zakar.

Ciri ahli tersembunyi

Ramai lelaki percaya bahawa standard lingga normal sekurang-kurangnya 20 sentimeter dengan kepala besar dan tebal. Namun, dalam proses penelitian, tidak mungkin menetapkan norma tertentu, kerana ia berbeza pada setiap tahap perkembangan seorang lelaki dan bergantung pada ciri-ciri tubuhnya yang lain. Semasa kelahiran, panjangnya hanya 3 sentimeter, dan apabila diperpanjang, kira-kira 4 sentimeter. Ukuran zakar lelaki Eropah ketika rehat adalah sekitar 9 sentimeter, dan dengan ereksi, ia meningkat menjadi 12-18 cm. Dari ini kita dapat menyimpulkan bahawa rata-rata panjangnya adalah 15 sentimeter. Walau bagaimanapun, lelaki yang mempunyai ukuran ini menganggapnya terlalu kecil dan ingin tahu berapa kos untuk membesarkan zakar dan bagaimana melakukannya sama sekali.

Petunjuk untuk pelantikan operasi adalah pelbagai patologi kongenital yang menyebabkan kemerosotan kualiti hidup seorang lelaki, dalam beberapa kes kehilangan kemampuan pembiakan. Selalunya zakar kecil kerana tersembunyi di tisu skrotum. Patologi ini disebut zakar tersembunyi, tidak mungkin untuk mempelajarinya sepenuhnya, dan juga untuk menentukan sebab sebenar kejadiannya. Pada yang pertama, istilah "digunakan pada tahun 1954, tetapi hanya 23 tahun kemudian, doktor dapat memberikan definisi yang jelas mengenai konsep ini.

Zakar laten adalah anomali dalam perkembangan zakar kongenital, yang dicirikan oleh kehadiran zakar berukuran normal pada seorang lelaki, tetapi tersembunyi di sebalik tisu skrotum, serta lemak subkutan kemaluan Kawasan.

Dapat disimpulkan bahawa lingga yang tersembunyi adalah penyakit di mana organ genital mempunyai ukuran normal corpora cavernosa, sesuai dengan usia. Faktor-faktor berikut menyebabkan berlakunya patologi ini:

  1. berat badan berlebihan;
  2. kurang berkembang dalam perkembangan seksual;
  3. lingga idiopatik mikroskopik;
  4. hernia besar;
  5. tetes yang mempengaruhi membran testis dan keadaan lain di mana skrotum tumbuh pada saiz sehingga menyembunyikan organ genital sepenuhnya;
  6. hipogonadisme.

Sekiranya anda mengesyaki perkembangan patologi ini, anda harus menghubungi institusi perubatan, di mana doktor yang hadir akan membuat diagnosis, menentukan punca keadaan ini dan menjelaskan kos pembesaran zakar. Yang sangat penting dalam kes ini bergantung pada jenis zakar tersembunyi:

  • Tersekat. Dalam kes ini, pangkal zakar terletak di tempat yang diperlukan, tetapi corpora cavernosa tersembunyi di dalam tisu pangkal dan skrotum.
  • Membran. Di permukaan ventral organ, kekurangan kulit yang jelas terasa, akibatnya peralihan dilakukan ke kulit skrotum, dan kemudian segera ke kulup.
  • Terpindah. Nama lain untuk patologi adalah transposisi anggota-skrotum, di mana pangkal organ dipindahkan ke bahagian tengah skrotum.

Penyakit ini dirawat melalui pembedahan, beberapa perubahan plastik dilakukan pada ligamen zakar dan skrotum. Dalam kes ini, faktor negatif adalah tempoh pemulihan yang panjang dan kos pembedahan pembesaran zakar. Selain itu, keberkesanan terapi tersebut ditingkatkan melalui penggunaan agen hormon. Sekiranya perlu, hernia dikeluarkan.

Varieti operasi pembesaran zakar

Sebelum memutuskan pembetulan pembedahan zakar, beberapa aspek yang sangat penting harus dipertimbangkan. Sebagai permulaan, anda harus berjumpa dengan doktor anda supaya dia menjelaskan petunjuk untuk operasi, dan juga memberikan rujukan untuk langkah-langkah diagnostik. Dengan bantuan mereka, pakar akan menentukan kesesuaian prosedur dan mengesahkan tidak adanya kontraindikasi. Untuk tujuan ini, ahli urologi atau andrologi dari hospital tempatan sesuai.

Operasi dilakukan oleh pakar bedah di klinik plastik swasta atau di hospital bandar besar. Dari jenis operasi dan ciri klinik, ditentukan berapa banyak operasi untuk membesarkan zakar. Institusi swasta dalam senarai harga mereka menunjukkan kos prosedur jauh lebih tinggi daripada di hospital konvensional. Secara semula jadi, keadaan penahanan, profesionalisme doktor dan kualiti peralatan jauh lebih baik dari sebelumnya.

Pembedahan plastik dilakukan dengan pelbagai kaedah, bergantung kepada kehendak pesakit dan pelantikan doktor yang hadir. Pakar mengatakan bahawa disarankan untuk melakukan operasi jika panjang zakar kurang dari 12 sentimeter.

Jenis campur tangan pembedahan berikut ditawarkan:

  • Lipofilling.Operasi ini melibatkan penggunaan tisu adiposa pesakit, ia diambil dari satu tempat dan diletakkan di rongga dalaman zakar. Sebilangan sel larut, tetapi selebihnya tetap ada, walaupun lama kelamaan sel-sel itu juga hilang. Dalam beberapa kes, kepingan tisu otot dipindahkan, tetapi ini secara signifikan meningkatkan risiko pelbagai komplikasi. Prosedur ini menambah kira-kira 1 sentimeter. Ini adalah peningkatan zakar yang sangat tidak signifikan, harganya bergantung pada kredibiliti klinik dan lokasinya.
  • Pemindahan otot.Prosedur ini membolehkan anda membesarkan zakar, termasuk kepala, kira-kira 3-4 unit akan ditambah dalam sentimeter, tetapi tidak setiap institusi dapat melakukan operasi ini. Ia dilakukan di bawah anestesia umum, intinya terletak pada fakta bahawa tisu otot diambil dari rongga perut dan dipindahkan ke dalam zakar. Ini adalah prosedur yang rumit, oleh itu, sebelum melaksanakannya, seorang lelaki mesti melakukan semua analisis, berunding dengan pakar urologi dan ahli anestesi. Penting untuk mempersiapkan prosedur dengan betul, kerana ini anda tidak boleh makan makanan dan air (dalam jumlah yang terhad) 10 jam sebelum operasi. Prosedur ini mempunyai beberapa kontraindikasi, di mana operasi semestinya akan ditolak, ini termasuk: ketidakstabilan psikoemosi, diabetes mellitus, hipertensi, masalah dengan pembekuan darah. Ini adalah prosedur pembesaran zakar yang paling mahal.
  • Ligamentotomi.Sebelum permulaan prosedur, lelaki itu disuntik dengan anestesia umum, jika ada intoleransi terhadap anestesia seperti itu, maka mereka menggunakan anestesia tulang belakang. Doktor membedah ligamen zakar, yang melekat pada tulang pelvis. Kerana ini, ukuran zakar meningkat. Selepas sayatan, pakar bedah membuang bahagian yang tersembunyi, kemudian menjahit sayatan. Banyak orang memilih prosedur ini kerana berapa banyak kos pembedahan pembesaran zakar, kerana harganya hanya cukup rendah.
  • Falloprosthetics.Operasi ini terkenal kerana peningkatan kerumitannya, oleh itu dijalankan secara eksklusif oleh pakar yang berkelayakan. Untuk pelaksanaannya, anestesi umum juga diperlukan, doktor memotong tisu, yang memberi akses ke badan spongy zakar, kemudian implan ditanam di sana. Berbagai jenis prostesis diketahui oleh perubatan moden, boleh jadi prostesis kembung, plastik, dan juga keras, yang terakhir dipasang lebih jarang. Prosedur ini memerlukan masa yang lama, tetapi menjamin hasil kenaikan panjang yang paling berkesan. Pada mulanya, anda harus menentukan berapa kos pembesaran zakar, diketahui bahawa jumlah ini sangat besar.

Setiap jenis pembedahan mempunyai sejumlah kelebihan dan kelebihan. Oleh itu, kaedah operasi tertentu dipilih, tetapi seseorang tidak boleh melupakan komplikasi.

Kemungkinan komplikasi

Sudah tentu, selepas pembedahan pada tubuh manusia, terdapat peningkatan risiko kesan sampingan. Pembesaran zakar dengan kaedah ini tidak terkecuali. Salah satunya adalah penampilan lingga yang berubah, yang mungkin tidak memenuhi harapan lelaki. Selain itu, beberapa komplikasi lain mungkin timbul:

  • demam;
  • berdarah;
  • hematoma;
  • parut;
  • penembusan jangkitan melalui luka;
  • pelanggaran fungsi pembiakan;
  • kegagalan psiko-emosi;
  • nekrosis;
  • penurunan kepekaan zakar;
  • penyerapan semula tisu;
  • pembekuan darah;
  • sudut kecenderungan zakar yang luar biasa dalam keadaan tegak.

Sebelum memulakan prosedur, pakar harus memberitahu lelaki itu bukan sahaja mengenai kos operasi pembesaran zakar, tetapi juga memberi amaran kepadanya tentang kemungkinan risiko. Lelaki itu secara bebas memutuskan sama ada disarankan untuk melakukan campur tangan pembedahan.

Tidak seorang pun pakar bedah profesional akan menjamin 100% hasilnya, dan lebih-lebih lagi, tidak akan dapat mengatakan dengan pasti bila seorang lelaki akan dapat kembali ke kehidupan seks normal.

Dipercayai bahawa selepas pembedahan atau menggunakan alat pemanjang, ketebalan zakar dikurangkan dengan ketara. Anggapan ini tidak lebih dari sekadar fiksyen, kerana ketika tisu zakar dicabut, sel-sel baru terbentuk di seluruh perimeter, dan bukan di tempat tertentu. Proses ini memungkinkan peningkatan panjang dan lebar "martabat" lelaki secara seragam. Itulah sebabnya anda tidak boleh menolak untuk menggunakan alat pemanjang, kerana alat ini tidak hanya meregangkan zakar, tetapi juga memeliharanya dalam keadaan yang betul, yang sangat penting setelah pakar bedah memotong ligamen.

Operasi untuk membesarkan organ kemaluan lelaki adalah prosedur yang paling berkesan, kerana ia membolehkan anda mengubah penampilan zakar secara radikal, menyesuaikan panjang dan ketebalannya. Untuk operasi, mesti ada petunjuk dari doktor yang hadir, misalnya, kelainan kongenital atau ukuran zakar kurang dari 12 sentimeter. Penting untuk mengambil kira berapa kos untuk menaikkan zakar - harga untuk prosedur ini adalah puluhan dan ratusan ribu rubel, anda memerlukan doktor yang berkelayakan dan tempoh pemulihan yang panjang. Pakar mengesyorkan menggunakan perkhidmatan pakar bedah plastik hanya jika ukuran zakar benar-benar menjejaskan kualiti hidup seorang lelaki.