Pembesaran zakar: betapa nyatanya?

pisang dalam kondom meniru zakar yang diperbesarkan

Semua orang tahu bahawa tiada pam, pil atau senaman yang akan menjadikan zakar lebih besar, atau adakah ia?

"Saya selalu ditanya perkara ini, " kata Michael, MD, pakar urologi di Institut Perubatan Harvard dan Klinik Wanita di Boston. "Lelaki sanggup melakukan apa sahaja untuk pembesaran zakar. "Tetapi adakah ia benar?

Tidak begitu. "Ini benar-benar karut, " ulang O'Leary dengan penat. Pada akhirnya, jika ia semudah itu, maka setiap lelaki akan mempunyai zakar 30 sentimeter untuk masa yang lama.

Tetapi akal masih tidak menghalang semua orang. Terima kasih kepada dorongan berterusan kami untuk memperbaiki diri, iklan pembesaran zakar ada di setiap sudut. Pil pembesar zakar yang dijual secara haram diiklankan di televisyen. Tanpa meminta persetujuan anda, iklan tersebut sentiasa dihantar kepada anda melalui e-mel. Lebih daripada 10, 000 lelaki di Amerika Syarikat, mungkin lebih ramai lagi, telah menjalani lebih daripada pembedahan pembesaran zakar yang kontroversi.

Tetapi jangan tergesa-gesa untuk mendapatkan wang dan menurunkan seluar anda. Kami telah menyemak semua kaedah penipuan pembesaran zakar dan bersedia untuk berkongsi dengan anda.

Bolehkah zakar saya menjadi lebih besar?

zakar kecil dan membesar pada contoh sayur-sayuran

Pertama sekali, walaupun anda sendiri yakin bahawa anda mempunyai zakar yang kecil, sebenarnya ia boleh menjadi, anehnya, saiz normal. Saiz purata zakar yang tegang ialah 10-15 sentimeter.

Panjang zakar yang tidak tegak boleh berbeza-beza. Tetapi ini bermakna jika di dalam bilik persalinan anda melihat seseorang mempunyai zakar bersaiz mengagumkan, tidak mungkin ia akan menjadi lebih besar dalam keadaan tegak, dan sebaliknya, zakar yang kelihatan kecil boleh meningkat dengan ketara.

Kedua, jika anda masih berfikir bahawa anda mempunyai zakar yang kecil, walaupun penguasa mengatakan sebaliknya, maka anda boleh mendiagnosis diri anda dari bidang psikiatri: gangguan dismorfik tentang zakar anda. Diagnosis ini hampir dengan persepsi yang menyimpang tentang badannya kepada anarexia, apabila seseorang terus menganggap dirinya gemuk, walaupun sangat kurus. Menurut satu kajian, kebanyakan lelaki yang menjalani pembedahan pembesaran zakar mempunyai gangguan ini. Mereka tetap tidak berpuas hati dengan saiz mereka selepas pembedahan.

"Lelaki dengan saiz zakar biasa yang percaya mereka kecil lebih berkemungkinan mendapat manfaat daripada pakar psikiatri daripada pakar bedah, " kata Karen Elizabeth Boyle, MD, penolong profesor urologi di Klinik Johns Hopkins untuk Perubatan Reproduktif dan Pembedahan di Baltimore.

Pam, pil, ubat herba kambing gunung dan lain-lain karut pembesaran zakar

Nah, cukup nasihat pakar yang munasabah. Berikut ialah ringkasan ringkas tentang cara membesarkan zakar anda, jika anda belum melakukannya.

pam vakum pembesaran zakar

Pam vakum. Ini adalah alat pembesar zakar klasik. Letakkan zakar anda dalam silinder yang disambungkan ke pam udara. Dengan bantuan vakum, lebih banyak darah memasuki zakar, dengan itu menegakkannya dan menjadikannya lebih besar. Kemudian anda mencubit zakar dengan cincin seperti tourniquet untuk mengelakkan aliran balik darah.

Pam ini digunakan dalam perubatan untuk merawat disfungsi seksual. Tetapi kesan zakar yang membesar akan hilang dengan cepat. Sebaik sahaja anda mengeluarkan cincin, zakar akan kembali ke saiz normalnya.

Risiko yang berpotensi termasuk mati pucuk sementara, abses, lebam, kerosakan pada saluran darah, dan kulit kehilangan warna semula jadi dan menjadi lebih nipis. Cincin itu dipakai selama maksimum 20-30 minit, selepas itu kerosakan tisu mungkin bermula.

Senaman, berat dan peranti lain. Pertama, ingat: anda tidak boleh memanjangkan zakar anda dengan senaman seperti bisep. Ini bukan otot. Walau bagaimanapun, sesetengah peranti dan jenis rangsangan kononnya meregangkan kulit dan memanjangkan zakar itu sendiri.

Satu contoh yang terkenal ialah jelqing, satu set latihan memerah susu. Sememangnya, kaedah ini mempunyai sejarah "purba" (baca "palsu"): laman web ini bercakap tentang teknik Arab kuno yang diturunkan daripada bapa kepada anak lelaki. Butiran dijanjikan akan didedahkan selepas pemindahan wang. Tetapi senaman mengikut sistem jelqing memerlukan pelaburan masa yang besar, ini adalah 30-60 minit penarikan semula zakar aktif setiap hari. Dan kesukaran sebenar ialah latihan ini perlu dilakukan pada zakar yang tidak tegak. Jadi, anda memerlukan disiplin diri, banyak masa lapang dan pintu yang boleh dikunci.

Cara lain untuk membesarkan zakar ialah memakai alat khas pada zakar yang menghulurkannya, kadangkala alat ini perlu dipakai selama 8 jam sehari, menggunakan pemberat. "Entah bagaimana mereka menghantar saya perkara sedemikian, " kata O'Leary, "ia kelihatan seperti alat penyeksaan zaman pertengahan. "

Adakah salah satu kaedah ini berfungsi? Boyle berkata tidak. O'Leary, dengan berhati-hati, berkata mereka mungkin boleh meregangkan kulit. Tetapi tanpa sebarang kesan pada saiz zakar. Juga, kaedah ini memerlukan ketekunan yang tidak berperikemanusiaan. Risiko termasuk kerosakan tisu, saluran darah pecah dan masalah lain. O'Leary baru-baru ini melihat seorang pesakit yang memakai berat yang besar pada zakar yang tegang dan merosakkannya dengan mengoyakkan tisu. Hasilnya adalah kesakitan dan pembedahan yang tidak tertanggung.

Tablet, Suplemen dan Krim. mengarut sepenuhnya. Tanpa terkecuali. Kebanyakannya dibuat dengan yohimba, ginseng dan sudah tentu herba kambing gunung. Tiada kes berdaftar pembesaran zakar dengan bantuan mereka.

Pembesaran zakar pembedahan

Tidak seperti kebanyakan kaedah pembesaran zakar, pembedahan boleh berkesan. Yang bahkan pengkritik mengakui. Sudah tentu, terdapat risiko dan hasilnya mungkin tidak begitu mengagumkan seperti yang anda harapkan. Satu kajian 2006 yang diterbitkan dalam Urologi Eropah menyatakan bahawa purata panjang ditambah dengan pembedahan adalah kurang daripada 2. 5 cm. Mark P. Solomon, MD, seorang pakar bedah plastik menyatakan bahawa keputusannya adalah sederhana, tetapi lebih baik sedikit. berbanding sebelum pembedahan.

Terdapat dua jenis utama pembedahan pembesaran zakar:

  • Memanjangkan zakar.Zakar dilekatkan pada pelvis menggunakan tali kuat yang dipanggil ligamen sokongan. Mereka dikaitkan dengan zakar dan menyembunyikan sebahagian daripadanya di dalam badan. Pembedahan pemotongan ligamen ini melegakan ketegangan dan, secara teori, lebih banyak zakar menjadi kelihatan. Untuk mengelakkan penyembuhan semula ligamen, anda mungkin perlu memakai alat berat atau tarikan setiap hari selama enam bulan.
  • Penebalan zakar.Pada mulanya, prosedur itu terdiri daripada mengambil tisu adiposa dari bahagian lain badan dan menambahnya pada batang zakar, menjadikannya lebih besar. Tetapi ini tidak membawa hasil yang positif. Tisu adiposa sebahagiannya diserap dan zakar kelihatan beralun. "Zakar ini kelihatan seperti batu bulat, " kata Solomon.

Versi baharu teknik ini menanamkan allograf, tisu yang dipindahkan daripada organisma yang berbeza secara genetik yang digunakan dalam pelbagai jenis pembedahan rekonstruktif. Pakar bedah yang melakukan pembedahan ini, Solomon dan Brian J. Rosenthal, MD, pakar urologi yang berlatih di Beverly Hills, bersetuju bahawa allograft memberikan hasil yang lebih lama dan lebih baik. Kami tidak tahu bagaimana tisu penderma akan berkelakuan selepas pemindahan.

Terdapat jenis lain pembedahan pembesaran zakar. Bagi pesakit yang berlebihan berat badan, tisu lemak di pangkal zakar dikeluarkan dengan liposuction. Sesetengah doktor melakukan pembedahan untuk meningkatkan panjang dan ketebalan zakar secara serentak, yang lain melakukannya secara berperingkat.

Walaupun Dr. Rosenthal meramalkan penggunaan meluas pembedahan pembesaran zakar yang sama seperti pembesaran payudara, Dr. Solomon tidak bersetuju. Beliau percaya bahawa halangan utama di sini ialah kos operasi. Pembedahan memanjangkan zakar berharga kira-kira 5-10 ribu dolar. Manakala operasi menebal itu berharga dari 5 hingga 7 ribu sahaja untuk allograft, tidak dikira kos operasi itu sendiri. Dengan mengambil kira kerja, operasi itu akan menelan belanja lebih daripada 20 ribu dolar.

Pembesaran zakar, risiko dan komplikasi

Sememangnya, sebelum pergi ke meja operasi, adalah penting untuk memikirkan kemungkinan risiko. Tiada organisasi perubatan terkemuka mengesyorkan operasi sedemikian untuk lelaki yang mempunyai zakar normal. Persatuan Urologi Amerika menekankan bahawa pembedahan sedemikian tidak diiktiraf sebagai selamat atau berkesan.

Beberapa kajian dalam bidang ini juga tidak menggalakkan. Oleh itu, kajian yang dijalankan oleh Persatuan Urologi Eropah yang meneliti 42 kes pembesaran zakar pembedahan menunjukkan bahawa hanya 35% pesakit berpuas hati, dan 50% terus mencari operasi pembesaran zakar selanjutnya.

"Saya mengalami mimpi ngeri yang nyata, " kata O'Leary, menggambarkan masa dia terpaksa membetulkan akibat kegagalan pembedahan. Komplikasi yang diketahui termasuk parut, jangkitan, perubahan sudut normal ereksi, penurunan sensasi, dan mati pucuk. Dalam sesetengah kes, pembedahan memanjangkan zakar boleh menjadikan zakar lebih pendek kerana tisu yang dihiris tumbuh ke lantai pelvis dan kebanyakan zakar berakhir di dalam badan.

Pakar bedah yang menjalankan operasi mendakwa bahawa secara umum operasi berjaya, dan kes komplikasi yang teruk jarang berlaku. "Saya telah melakukan beribu-ribu perkara ini, " kata Rosenthal. "Kami agak maju dalam menambah baik teknik menjalankan operasi dan mereka membantu pesakit. "

Mereka juga sudah bosan dengan hujah bahawa pakar psikiatri boleh membantu orang yang menjalani pembedahan sedemikian. Pembedahan itu membolehkan lelaki itu melihat dirinya lebih baik, katanya. Wanita yang ingin membesarkan payudara, kerana tiada siapa yang panggil gila? Jadi apa bezanya?

O'Leary menegaskan terdapat perbezaan. Tidak seperti pembedahan pembesaran payudara, tidak kira bagaimana kita merawatnya, tetapi yang telah menjadi sebahagian daripada amalan perubatan, pembedahan pembesaran zakar tidak.

"Sekiranya terdapat prosedur undang-undang untuk transaksi sedemikian, tidak akan ada masalah, " O'Leary meneruskan. "Tetapi tidak ada prosedur yang diluluskan sedemikian yang akan menjamin keselamatan dan keberkesanan. "

Doktor - tetapkan pembedahan pembesaran zakar!

Jika anda masih berharap untuk mencari jalan yang sah, jangan putus asa. Terdapat satu kaedah pembesaran zakar yang disarankan oleh semua doktor - penurunan berat badan. Ya, ia tidak kelihatan serius, tetapi ia boleh membantu.

"Ramai pesakit saya yang mengadu tentang zakar yang kecil adalah berat badan berlebihan, " kata Boyle. Zakar bersaiz normal kelihatan lebih kecil dengan latar belakang badan yang gemuk, bersembunyi di dalam lipatan lemak. Oleh itu, menurunkan berat badan secara visual akan menjadikan zakar lebih panjang dan besar.

Berhati-hatilah. Kebanyakan kaedah pembesaran zakar adalah pembaziran wang. Pembedahan adalah mahal, berisiko, dan belum diterokai. Dalam kanser, masuk akal untuk bercakap tentang pembedahan eksperimen, tetapi ini tidak berlaku.

Lihatlah dengan cara ini: zakar adalah organ yang sangat halus dan sensitif. Dan itu menjadikannya sangat luar biasa. Perlu difikirkan dengan teliti sebelum berani meningkatkannya. Adakah berbaloi dengan risiko menukar zakar bersaiz normal, yang berfungsi dengan baik, menjadi perkara filem lucah yang besar, yang, akibatnya, mungkin berhenti berfungsi.