Bagaimanakah anda boleh membesarkan ahli remaja pada usia 11-18 tahun?

Ramai ibu bapa berminat dengan keadaan zakar anak mereka semasa remaja. Tidak salah dengan sifat ingin tahu itu, kerana setiap ibu bapa mesti memantau perkembangan ciri seksual remaja. Mereka mesti berkembang secara harmoni, betul dan tepat pada masanya. Kadang-kadang perkembangan zakar terganggu dan remaja terpaksa berhadapan dengan pembesaran zakar.

Bilakah dimensi mula berubah?

Perubahan hormon pada lelaki bermula pada usia yang agak awal - pada usia 11 atau 12 tahun. Dalam tempoh ini, pertumbuhan paling aktif organ kemaluan diperhatikan. Juga pada usia ini, ciri-ciri seksual lelaki terbentuk. Di samping itu, pada usia 13 tahun, kanak-kanak lelaki:

  • saiz testis meningkat, yang membawa kepada peningkatan dalam skrotum;
  • rambut ringan muncul di kawasan kemaluan dan di muka;
  • saiz alat kelamin berubah;
  • kulup dipanjangkan pada organ kemaluan.

Adalah sangat penting untuk ibu bapa memantau perubahan ini dengan teliti. Ini akan membantu pada masa hadapan untuk melihat gangguan hormon yang berkaitan dengan pengeluaran testosteron yang lemah - hormon lelaki utama.

Pembentukan ciri-ciri seksual bergantung pada tahap testosteron. Sekiranya perkembangan mereka terganggu, maka remaja itu pada masa hadapan akan menghadapi masalah serius dengan kehidupan seks.

Saiz standard

Sebelum memikirkan tentang peningkatan lingga semasa remaja, anda harus membiasakan diri dengan dimensi normal organ kemaluan.

remaja dan pembesaran zakar

Bukan rahsia lagi bahawa lebar dan panjang zakar bergantung pada tahap testosteron dalam badan remaja dan pada keturunannya. Oleh itu, adalah logik bahawa jumlah organ kemaluan adalah berbeza untuk lelaki yang berbeza. Walau bagaimanapun, walaupun ini, pada usia 14 tahun dan pada usia 17 tahun, semua saiz boleh dipuratakan. Ini akan membantu anda memahami panjang dan ketebalan yang biasa untuk lelaki pada usia ini.

Pada remaja, panjang purata lingga adalah 13-14 cm Pada masa yang sama, pada usia 16-17 tahun, kadang-kadang berkurangan sebanyak 1-2 cm disebabkan oleh peningkatan ketebalan organ. Proses ini adalah semula jadi dan oleh itu anda tidak perlu terkejut dengannya. Sesetengah ibu bapa takut dengan fakta bahawa pada usia 15 tahun, lelaki praktikal tidak mengubah panjang zakar dalam keadaan tidak teruja. Jangan risau, kerana ini adalah perkara biasa. Pada usia ini, pemanjangan lingga diaktifkan dalam keadaan tegak. Fenomena ini dijelaskan oleh pengembangan badan gua, yang bertanggungjawab untuk saiz organ pada masa rangsangan.

Kadang-kadang pada remaja pada masa akil baligh, zakar bukan sahaja mengubah dimensinya, tetapi juga bengkok. Dalam kebanyakan kes, perubahan ini boleh diabaikan dan oleh itu, pada separuh lelaki, zakar kekal tegak. Perubahan serius dalam bentuk diperhatikan hanya dalam 3-5% lelaki.

zakar remaja dan pembesaran

Bagaimanakah zakar remaja boleh dibesarkan?

Jika ternyata zakar pada usia 18 tahun lebih kecil daripada saiz purata, anda perlu berurusan dengan pembesarannya. Terdapat pelbagai kaedah untuk memanjangkan zakar pada kanak-kanak. Untuk memilih kaedah yang paling berkesan, anda harus membiasakan diri dengan setiap daripada mereka secara terperinci.

Jelqing

Untuk meningkatkan organ kemaluan kanak-kanak lelaki, teknik yang berkesan dan teruji masa sering digunakan - jelqing. Selama beberapa dekad, latihan itu telah digunakan oleh penduduk Afrika dan India untuk meningkatkan saiz lingga. Jelqing terdiri daripada satu set senaman urutan mudah yang bertujuan untuk melebarkan saluran darah dan mengawal peredaran darah.

impian remaja tentang pembesaran zakar

Agar jelqing membawa hasil yang positif, anda perlu mengikuti cadangan penggunaannya dan menggunakan pelincir pelembap khas. Hari ini terdapat dua kaedah utama "memerah susu" untuk memanjangkan lingga.

Kaedah satu

Sebelum meningkatkan zakar seorang lelaki muda dengan cara ini, perlu melakukan pemanasan badan gua untuk meningkatkan keanjalan kulit organ. Kaedah pemanasan yang paling mudah ialah menggunakan bijirin atau garam. Salah satu bahan ini dipanaskan semula dalam kuali dan dituangkan ke dalam beg kain kecil. Kemudian ia digunakan pada zakar selama setengah jam dan dengan itu organ dipanaskan.

Selepas pemanasan penuh organ kemaluan, ia dibawa ke keadaan separa teruja. Apabila organ itu tegak, ia dilincirkan dan digenggam dengan lembut di pangkalnya. Semasa melakukan senaman, tangan secara beransur-ansur bergerak dari pangkal organ ke hujungnya. Kira-kira 10 pergerakan sedemikian dilakukan dalam satu sesi.

kondom pada jari dan pembesaran zakar remaja

Kaedah kedua

Kaedah kedua tidak digunakan begitu kerap, kerana ia kurang berkesan dan tidak membenarkan organ dipanjangkan dengan banyak. Dengan menggunakan teknik tersebut, zakar dililit sepenuhnya pada tapak tangan. Organ yang digenggam di tangan ditarik secara beransur-ansur ke kiri atau kanan. Dalam kes ini, anda tidak boleh memerahnya dengan kuat, supaya tidak merosakkan kulit secara tidak sengaja.

Doktor memberi jaminan bahawa penggunaan biasa teknik ini akan meningkatkan organ pembiakan kanak-kanak sekolah sebanyak 1-2 cm.

Gel

Kaedah pemanjangan yang paling selamat yang boleh digunakan pada usia empat belas tahun atau kurang adalah krim, gel, dan salap. Malah pada hari ini, terdapat kontroversi mengenai keberkesanan ubat tersebut. Ramai orang berpendapat bahawa produk sedemikian tidak akan memanjangkan zakar selepas digunakan berpanjangan. Walau bagaimanapun, bagi kebanyakan lelaki, alat ini masih membantu meningkatkan sedikit volum lingga.

remaja mencukur dan membesarkan zakar

Terdapat tiga jenis ubat yang digunakan semasa menukar dimensi:

  • Jangka pendek - ia digunakan sebelum persetubuhan, kerana zakar tumbuh hanya 2-3 jam.
  • Jangka panjang - kesan selepas penggunaan berlangsung seumur hidup dan oleh itu ia digunakan pada bila-bila masa.
  • Auxiliary - digunakan bersama dengan ubat yang lebih berkesan.

Dadah jangka pendek tidak sesuai untuk remaja dan oleh itu ibu bapa sering membeli alat bantu dan dadah jangka panjang. Terima kasih kepada mereka, aliran darah meningkat disebabkan oleh vasodilatasi.

Sebelum menggunakan salah satu ubat ini, disyorkan untuk berunding dengan doktor agar tidak membahayakan kesihatan remaja.

Pam vakum

Jelqing dan gel tidak selalu membantu untuk memanjangkan zakar kanak-kanak, dan kerana ini, anda perlu mencari kaedah lain untuk membesarkannya. Selalunya, peranti khas digunakan untuk ini, direka untuk tujuan sedemikian sahaja.

Doktor menganggap pam vakum sebagai peranti yang paling berkesan. Peranti ini popular di kalangan lelaki yang lebih tua kerana ia membantu menghilangkan mati pucuk dan memulihkan kekuatan lelaki. Penggunaan pam yang kerap akan memanjangkan zakar sebanyak 1–2 cm dengan meningkatkan aliran darah.

Sebelum menggunakan pam vakum, anda perlu membiasakan diri dengan ciri-ciri penggunaannya. Pertama, seluruh permukaan organ dirawat dengan krim untuk melembapkan kulit kering. Kemudian lingga dibawa ke keadaan separa tegak dan diletakkan di dalam bekas pam. Selepas meletakkan organ di dalam silinder, oksigen dipam keluar daripadanya oleh pam. Mengeluarkan udara meningkatkan tekanan dalam organ kemaluan dan meningkatkan aliran darah. Dengan meningkatkan peredaran darah, adalah mungkin untuk mendapatkan zakar yang diperbesarkan.

Jangan gunakan pam selama lebih daripada 15 minit, kerana ini akan merosakkan saluran organ.

Extender

Pembesaran organ kemaluan pada lelaki muda difasilitasi oleh peranti sedemikian sebagai extender. Peranti sedemikian dianggap universal, kerana ia digunakan bukan sahaja untuk meningkatkan jumlah zakar, tetapi juga untuk menyelaraskannya. Menggunakan pemanjang selama 1-2 bulan, zakar akan menjadi rata sempurna dan meningkat sebanyak 2-3 cm.

Peranti ini meregangkan sel-sel lingga, membesarkan corpora cavernosa dan saluran darah. Ini membolehkan anda meningkatkan maruah lelaki bukan sahaja panjang, tetapi juga lebar.

remaja berfikir tentang pembesaran zakar

Pelbagai model dihasilkan, yang berbeza dalam ciri penetapan. Untuk menjimatkan wang, sesetengah orang membeli pemanjang jenis gelung. Mereka tidak sesuai untuk lelaki yang tidak berpengalaman, kerana mereka agak sukar untuk digunakan. Lebih baik untuk membayar sedikit tambahan dan membeli model tali pinggang.

Pemanjang digunakan setiap hari selama 30-50 minit dalam satu pendekatan. Jangan memakainya lagi, kerana ini akan merosakkan tisu zakar. Jumlah masa memakai peranti setiap hari tidak boleh melebihi empat jam. Mod ini dianggap optimum untuk zakar mula meningkat beberapa sentimeter.

Kesimpulan

Sesetengah lelaki telah berfikir untuk membesarkan alat kelamin mereka selama bertahun-tahun, kerana ibu bapa mereka tidak membuat susulan mengenai perkara ini semasa remaja. Supaya pada masa akan datang lelaki tidak akan menghadapi masalah dengan zakar kecil, disyorkan untuk membesarkannya pada usia tujuh belas atau lapan belas tahun. Untuk ini, kaedah yang paling berkesan untuk memanjangkan lingga digunakan.