Apa yang memberi kesan potensi lelaki

Keintiman adalah bahagian penting dalam setiap kehidupan manusia. Dan kualiti seksual hidup bergantung pada potensi, jadi orang-orang selalu khawatir tentang kesihatan mereka. Dalam rangka untuk menghindari masalah dalam kehidupan seksual, kau harus tahu apa yang memberi kesan potensi manusia.

Faktor yang mempengaruhi potensi

Tidak hanya umur perubahan yang berkaitan dengan memberi kesan potensi, ada beberapa faktor:

  • penyakit;
  • makanan;
  • penggunaan alkohol;
  • Merokok;
  • aktivitas fisik;
  • tekanan;
  • berat;
  • penerimaan persediaan perubatan.

Yang penting!Bahkan sihat orang-orang harus membayar perhatian kepada anda hidup untuk menghindari masalah di masa depan.

masalah dengan potensi

Makanan

Makanan adalah faktor utama mempengaruhi kesihatan, khususnya kuasa lelaki. Beberapa produk yang memberi kesan buruk kepada potensi, orang lain meningkatkan fungsi sistem reproduksi, dan meningkatkan libido.

Produk yang paling berbahaya, yang membawa kepada kemerosotan ereksi adalah:

  • Lemak daging. Daging mengandungi protein yang diperlukan untuk badan, terutama bagi orang-orang, tetapi lemak daging yang bisa menyebabkan lebih bahaya daripada kebaikan. Ia memiliki jumlah besar kolesterol, yang membawa kepada vaskular disfungsi. Di samping itu, kebanyakan produk daging mengandungi hormon wanita yang memberi kesan kepada orang-orang kesihatan.
  • Soda. Ia mengandungi banyak gula dan tambahan yang berbahaya. Ini membawa untuk penurunan testosteron, dan pengurangan dalam pengeluaran sperma aktif. Kerap penggunaan minuman bersoda merendahkan tahap testosteron dalam darah
  • Soya. Dalam jumlah yang kecil soya tidak membawa bahaya ke badan, tetapi jika anda benar-benar menggantikan produk daging dengan soya, penurunan di testosteron, yang boleh membawa kepada impotensi.
  • Makanan cepat saji. Makanan dari restoran makanan cepat adalah merugikan untuk apa-apa organisme, dan orang-orang harus menghindari seperti makanan.
  • Sosej. Sosis, anjing panas dan sosej sekarang dihasilkan hampir tanpa daging, tetapi ia mengandungi perasa dan pengawet.

Pengaruh negatif boleh menyebabkan dan produk-produk yang berguna. Telur diperlukan badan lelaki, karena mengandung protein, tetapi norma adalah untuk menggunakan satu telur selama dua hari.

Jika anda mengambil jumlah yang lebih besar daripada produk, ia akan memberi kesan yang negatif. Telur mengandungi kolesterol, dan filem yang kot telur berisi bahan yang membuat lebih buruk pilihan untuk anak-anak.

Juga perlu tahu yang mempengaruhi potensi lelaki yang positif. Seperti produk termasuk daging dan ikan, karena kandungan tinggi protein.

Anda harus memilih hanya daging, jika tidak, itu akan menyebabkan kesan yang sebaliknya.

Ikan harus memilih mackerel dan menggelepar, untuk dimakan sebaik-baiknya dimasak. Juga protein yang terkandung dalam produk susu dan telur, seperti dalam ayam dan puyuh.

Kerang, udang dan tiram juga harus membuat untuk diet, mereka berguna untuk kuasa lelaki unsur-unsur. Harus makan kacang, terutama walnut berguna seperti palu, mereka boleh campur dengan madu atau krim asam.

Sayur-sayuran pengaruh yang positif kubis, lobak, lobak, dan seledri. Sayur-sayuran adalah diet untuk membuat parsley. Manis perlu untuk kebaikan lelaki kesihatan, tetapi hanya madu, coklat dan buah-buahan. Tetapi kek dan pastri, sebaliknya, memberi kesan yang negatif.

Motor aktiviti

latihan fizikal

Dalam usaha untuk meningkatkan produksi testosteron dalam badan lelaki yang diperlukan fizikal pengerahan tenaga.Oleh itu, ia adalah wajar untuk menggunakan gym untuk latihan dengan berat di gimnasium, ini akan membenarkan anda untuk:

  1. untuk meningkatkan testosteron pengeluaran;
  2. untuk mengurangkan pengeluaran estrogen (hormon wanita);
  3. untuk mengurangkan tahap ketegangan saraf;
  4. untuk melancarkan peredaran darah;
  5. untuk memperkuat otot-otot pelvis.

Ke gym hanya mempunyai kesan positif ke atas prestasi seksual, anda butuhkan untuk membayar perhatian untuk beberapa butir-butir. Kita tidak harus kereta api terlalu banyak, jika tidak ia akan membawa fizikal dan pengurangan kesusahan.

Juga tidak perlu untuk makan terlalu banyak untuk mendapatkan berat badan, ia membawa kepada mengantuk. Banyak atlet menggunakan ubat hormon, yang tidak disarankan. Anda hanya boleh menggunakan analog testosteron, dan hanya setelah berunding dengan seorang pakar.

Jogging adalah yang paling mudah dan berguna aktivitas fisik. Berjalan baik untuk potensi, jika anda tidak keterlaluan. Jangka pendek menyumbang untuk pengeluaran testosteron. Tapi jarak jauh berjalan tidak disarankan kerana ia boleh mengurangkan tahap ini hormon.

Fizikal tidak aktif menyumbang untuk berat badan dan kolesterol tinggi, yang membawa ke masalah ereksi.

Keadaan mental lelaki

Keadaan potensi sangat bergantung pada keadaan psikologi manusia, terutama orang-orang muda. Mereka mungkin mempunyai isu-isu dengan seks karena pengalaman, tetapi juga karena pengalaman buruk.

Seksual kesilapan mempunyai kesan besar pada keadaan mental. Hasilnya adalah keintiman menyebabkan tekanan, dan takut gagal akan terjadi lagi.

Dalam lelaki dewasa, masalah ereksi boleh berlaku kerana tekanan atau depresi. Dalam kemurungan orang yang tidak berminat dalam hidup, berada dalam suasana hati yang buruk, dan oleh itu, ia akan berkurangan libido.

Dalam keadaan ini, dia hanya berhenti untuk pengalaman keinginan seksual. Juga buruk gugup bekerja, tidak mencukupi lain. Anda harus tidur 7-8 jam sehari, sistem saraf telah waktu untuk pulih.

Masalah dengan potensi yang paling sering berlaku di lelaki yang tidak selamat, ada juga psikologi impotensi. Ia tak muncul di mana-mana umur, ada yang berbeda menyebabkan manifestasi. Ia boleh menjadi seperti trauma psikologis dan takut gagal.

Menurun seks drive dan masalah ereksi dapat kadang-kadang menjadi disebabkan oleh perubahan yang kerap rakan kongsi. Manusia mula kehilangan minat dalam wanita. Menipu juga boleh menyebabkan masalah dengan ereksi, ini adalah disebabkan oleh rasa bersalah yang dia rasakan.

Hubungan dengan seorang wanita yang penting, dan bisa mempengaruhi prestasi seksual. Masalah timbul jika wanita tidak berpuas hati sebagai pasangan seksual, atau mengungkapkan rasa tidak puas hati, tidak sokongan.

Wanita itu boleh membantu untuk mengatasi masalah dalam kehidupan intim. Kesabaran dan sokongan akan memberikan orang-orang keyakinan.

Faktor lain

ukuran abdomen

Satu faktor penting adalah kesihatan, karena beberapa penyakit mengganggu dengan kehidupan seksual. Masalah dengan jantung sistem yang disebabkan oleh penyumbatan pembuluh darah, yang juga menyumbang untuk tergesa-gesa darah untuk alat kelamin.

Prostat, yang disebabkan oleh radang dalam prostat, membawa masalah dalam kehidupan intim, tapi rawatan tepat pada masanya bisa mengembalikan pendirian.

Untuk kesihatan kemaluan untuk ancaman penyakit seperti epilepsi, multiple sclerosis, dan penyakit Parkinson.

Kegemukan mengurangkan produksi hormon lelaki dan meningkatkan pengeluaran perempuan. Tambahan berat badan memberi lebih banyak tekanan pada jantung, yang membawa ke masalah dengan saluran darah. Oleh itu, dikurangkan nafsu, dan merosot.

Tertentu ubat preskripsi boleh mempunyai kesan yang negatif pada badan lelaki, terutama ubat-ubatan yang mengandungi hormon wanita. Oleh itu, sebelum mulai rawatan ia adalah perlu untuk mengetahui apa yang mempengaruhi potensi lelaki dan untuk mencari cara alternatif rawatan.

Memberi kesan pada lelaki kesihatan dan tabiat berbahaya seperti Merokok dan penggunaan alkohol. Merokok mengganggu aliran darah dalam pelvis, mengurangkan tahap testosteron, merosakkan kualiti sperma.

Nikotin mengurangkan pasokan oksigen ke sel-sel tubuh, yang membawa kepada kemerosotan vaskular kesihatan, dan dikurangkan kesuburan. Negatif kesan tidak nyata segera, tapi setelah beberapa tahun, terutama selama 40 tahun, ini masalah begin dalam kehidupan intim, yang boleh memimpin untuk menyelesaikan impotensi.

Sila ambil perhatian!Dalam dewasa ia adalah sangat sukar untuk mengembalikan orang-orang kesihatan, dalam beberapa kasus perubatan adalah lemah.

Banyak alkohol membolehkan orang untuk memanjangkan hubungan seks, tapi kaedah ini membawa tak boleh balik kesan pada masa depan.

Kegemaran banyak orang, bir mengandungi seks wanita sel-sel, yang membawa kepada penurunan dalam tahap testosteron dan masalah ereksi.

Penggunaan kerap bir menyebabkan perut bir, dikurangkan nafsu, impotensi.

Kurang tidur mengurangkan tahap testosteron sebanyak 10% bahkan dengan orang-orang muda. Oleh karena itu, setiap hari pengambilan tidur yang betul. Anda perlu untuk dapat terganggu dari kerja anda, mencari masa untuk berehat dan delapan jam tidur.

Jika laki-laki saraf dan kerja yang sukar, tetap kebimbangan dan tekanan akan memberi kesan pada potensi. Jika seorang lelaki yang sentiasa mendapat letih, ia membawa kepada kronik keletihan dan menurun seks drive.