Potensi lelaki setelah umur 50 tahun

Sepanjang hidup dalam tubuh manusia pergi jauh. Ia mengembangkan, meningkatkan, mencapai puncak dan kemudian secara beransur-ansur pudar. Ini adalah semula jadi proses yang tidak akan berhenti, tetapi ia boleh lambat, siap untuk itu.

Sebab-sebab penurunan potensi

Potensi lelaki setelah 50 tahun juga mengalami beberapa perubahan. Mereka semua entah bagaimana terhubung dengan proses penuaan. Mutlak mayoritas laki-laki, mulai ereksi masalah sekitar umur ini. Untuk mengurangkan kesan mereka, anda perlu bersedia untuk seterusnya detik.

Kesihatan lelaki diuji sepanjang hidup. Walaupun persamaan dalam masyarakat, man masih utama mencari nafkah keluarganya, dia bertanggungjawab untuk dia dengan baik. Oleh karena itu, dalam kehidupan seorang laki-laki banyak tekanan yang memberi kesan buruk kepada potensi. Di samping itu, ia melemahkan kerana:

  • aktif;
  • kekurangan tetap aktivitas fisik;
  • Merokok dan penggunaan alkohol;
  • kehidupan seksual yang tidak teratur;
  • tidak sembuh dari penyakit kelamin;
  • jangka panjang pengambilan obat psikotropika;
  • berat badan yang berlebihan.
Pengurangan testosteron

Testosteron hormon lelaki utama. Dia bertanggungjawab untuk pertumbuhan rambut badan, pertumbuhan otot, membolehkan anda untuk disimpan lemak di biasanya perempuan bidang: pinggul, perut dan Dada. Testosteron juga terlibat dalam pengeluaran spermatozoa, mereka kuantiti, kualiti dan maju.

Setelah 50 tahun dalam lelaki, penurunan dalam tahap testosteron dalam darah. Ini adalah secara logik yang dijelaskan oleh hukum alam: objektif utama manusia (atau apa-apa lain) badan untuk meninggalkan anak-anak yang sihat. Bunga puncak pembiakan fungsi dalam badan untuk kira-kira 30-35 tahun.

Tahap testosteron dalam darah, anda tahu, lulus darah dari urat. Arah ia akan memberi doktor-andrologist atau endokrin. Jika tahap testosteron di bawah normal nilai-nilai, doktor akan menetapkan khas hormon ubat-ubatan yang menyokong tahap pada nilai yang diperlukan. Alternatif untuk pil suntikan testosteron. Mereka melakukan yang lebih baik di rumah sakit, bukan pasien, karena suntikan diperlukan untuk lakukan secara teratur.

Cara paling mudah untuk menaikkan potensi adalah pil

Ada juga beberapa makanan Tambahan dan pemulihan asli yang memperbaiki potensi lelaki. Tetapi mereka memiliki kelemahan tertentu:

  • kesan mereka kesan pada badan mungkin tersirat;
  • anda ingin mereka untuk mengambil sekurang-kurangnya 2-4 minggu untuk melihat hasil pertama;
  • ada risiko Alergi untuk komponen persiapan, sebagai peraturan, komposisi mereka agak luas;
  • sering keberkesanannya makanan Tambahan belum terbukti;
  • BURUK adalah tidak ubat, jadi tidak subjek yang sama kawalan ketat lebih pengedaran. Ada risiko yang besar membeli palsu.

Selain untuk meningkatkan potensi banyak makanan Tambahan berjanji untuk memperbaiki kekebalan, membantu badan lelaki menghadapi tekanan. Hasilnya adalah mood yang lebih baik, muncul bukan hanya pada sukan tetapi juga pada seks. Dan yang paling penting – keinginan untuk berhubungan seks.

Untuk mengekalkan tahap testosteron dalam norma ia mungkin tidak hanya melalui dadah tetapi juga melalui olahraga. Di samping itu, sport membantu untuk nada otot, meningkatkan stamina fizikal dan akan membuat seorang pria yang menarik dan muat selama bertahun-tahun untuk datang. Selepas semua, dalam 50 tahun hidup sahaja bermula.

Tahap kolesterol tinggi dalam darah

Kolesterol yang diperlukan oleh badan. Ia adalah bagian dari sel dinding, yang terdiri dari semua organ-organ dalaman. Jika tahap dalam normal, dinding sel agak kaku, jadi mereka tidak akan kehilangan bentuk mereka, tetapi juga cukup elastik. Juga kolesterol adalah pelopor (iaitu, bahan yang terbentuk dalam proses perubahan dalam tubuh baru bahan) seks lelaki hormon.

Kolesterol tinggi adalah penyebab utama pembangunan dara. Mereka kehilangan mereka kekenyalan, menjadi rapuh. Dalam kes-kes tersebut, mereka tidak dapat menangani dengan mengisi dengan darah penis semasa gairah seksual yang berlebihan.

Juga kolesterol yang mempunyai keupayaan untuk membentuk plak di dinding kapal, tersumbat mereka, mencegah biasa peredaran.

Sebab utama untuk meningkatkan kolesterol dalam tubuh:

  • tidak wajar diet dan makan berlebihan, penyalahgunaan makanan yang mengandungi banyak kolesterol (produk itu termasuk, untuk contoh, telur, udang);
  • Merokok;
  • pasif gaya hidup, kurang biasa aktivitas fisik;
  • penyalahgunaan alkohol;
  • penyakit hati yang mencegah yang tepat keluar hempedu;
  • diabetes dan lain-lain endokrin.

Kolesterol berkurangan pertama dengan mengambil khas ubat — statin. Selain itu, ia adalah mungkin untuk mengekalkan normal, menyesuaikan diet anda, berhenti Merokok dan alkohol dan mulai latihan. Jika tahap kolesterol dalam darah tidak dikurangkan, ia boleh menyebabkan stroke dan serangan jantung.

Kebanyakan lelaki boleh berehat Radang proses dalam organ-organ kecil pelvis

Salah satu yang paling penyakit biasa untuk orang-orang setelah 50 tahun adalah prostat. Ia adalah radang prostat. Sebab-sebab kejadian banyak. Ia boleh berlaku kerana penyakit berjangkit pada jiran prostat organ-organ, seperti cystitis dan kencing radang. Dia boleh mula dan dalam hubungan dengan bakteria berbahaya melalui saluran kencing dalam hubungan yang tidak dilindungi. Dan prostat boleh akibat dari genangan di pelvis.

Tanpa sebab-sebab penampilan, prostat sukar untuk merawat. Ia menghalang kejadian ereksi dengan mencegah peredaran darah melalui saluran. Radang prostat mencubit mereka, kerana meningkat dalam ukuran, tapi menyampaikan menyakitkan dan sensasi yang tidak menyenangkan untuk pria itu.

Di samping itu, semasa prostat tidak keluar dari penis. Mereka boleh berwarna kuning, kuning-hijau, hijau atau bernanah warna dan ada bau yang tidak menyenangkan. Ini adalah salah satu faktor yang akan menghalang orang yang mencoba untuk melakukan hubungan seks dengan pasangannya.

Untuk mencegah perkembangan prostat atau untuk mengenal pasti penyakit pada tahap awal, anda perlu:

  • tetap (setidaknya 1 kali setahun) untuk melawat seorang dokter (urologi atau andrologist);
  • ujian untuk penyakit kelamin (Std);
  • tidak melibatkan diri dalam hubungan seks tanpa perlindungan dengan belum teruji pasangan;
  • untuk menjalani gaya hidup yang sihat;
  • membawa aktif kehidupan seksual.

Setelah mengesan prostat atau apa-apa penyakit radang mesti ikut cadangan doktor. Seperti penyakit yang dirawat oleh mengambil sebuah antibiotik dan mendukung kesihatan ubat-ubatan. Jadi sering terjadi perasaan kesihatan yang lebih baik dalam 2-4 hari setelah awal anti terapi, seorang pria berhenti mengambil antibiotik. Ia seolah-olah itu semua telah berlalu dan kau tidak perlu lagi untuk minum.

Tapi ini salah faham adalah sangat berbahaya. Ia adalah penting untuk memusnahkan semua patogen dalam tubuh manusia. Jika antibiotik selesai tidak sampai akhir, sebahagian daripada mereka masih. Mereka bermutasi, bentuk baru sudah tahan untuk ini antibiotik. Dalam kes ini, proses rawatan tidak hanya ditangguhkan, tetapi juga rumit oleh pilihan yang baru bakteria dadah.

Penyakit kelamin (Std)

Penyakit kelamin (Std) membuat ia amat sukar untuk kehidupan seks. Mereka boleh nafsu yang lebih rendah disebabkan oleh faktor psikologi: siapa yang ingin melakukan hubungan seks saat mendera sakit? Pencegahan utama Std adalah untuk bawah keadaan yang tidak untuk tidak terlibat dalam sex yang tidak aman dengan yang belum teruji rakan kongsi. Ia juga disarankan untuk secara teratur mengunjungi urologi dan mendapatkan diuji. Sebarang penyakit seperti ini adalah lebih mudah untuk menyembuhkan awal daripada untuk menjalankannya.

Masalah ereksi berlaku apabila seorang lelaki telah miskin kesihatan Akibat dari kebiasaan buruk

Yang paling biasa kebiasaan pada lelaki Merokok dan alkohol. Beracun bahan-bahan yang terkandung dalam rokok racun badan. Alkohol memusnahkan hati. Akibat dari tabiat ini boleh:

  • peningkatan tahap kolesterol;
  • sesak nafas, asma;
  • kanser;
  • dara;
  • perubahan hormon keseimbangan dalam badan;
  • penyakit hati dan ginjal;
  • aritmia, kekurangan jantung;
  • gangguan pankreatitis, gastritis;
  • pendarahan dalam otak;
  • impotensi dan kemandulan;
  • kemerosotan penglihatan dan pendengaran, luka-luka sistem saraf Pusat.

Cara terbaik untuk mencegah penyakit-penyakit ini – penolakan lengkap Merokok dan minum alkohol. Selamat atau tidak berbahaya dos yang tidak wujud. Relevan nasihat ini untuk orang-orang lebih dari 50 tahun. Pada usia ini yang paling sering dipengaruhi oleh negatif kesan tabiat buruk.

Untuk mengatasi ketergantungan setelah penolakan dari berbahaya tabiat membantu latihan, berjalan di udara segar. Yang lebih luas akan menjadi lingkungan minat anda, kurang masa yang akan tetap pada analisis keinginan mereka.

Mencegah masalah dengan potensi

Orang itu bergantung kepada-nya hidup. Ia adalah penting untuk mempunyai gaya hidup yang aktif, untuk bermain sukan, banyak berjalan di udara segar, mendapatkan cukup tidur, menghindari tekanan. Mencukupi tepu darah dengan oksigen membantu untuk mengekalkan ereksi kuat di seluruh hubungan seksual. Pada masa yang sama terlalu rapi bermain sukan dan angkat berat tidak membantu mengekalkan potensi selama bertahun-tahun. Mereka melukai otot-otot dan darah, mencegah peredaran darah yang betul.

Perlu untuk memantau kesihatan mereka, tetap pergi ke dokter dan mendapatkan diuji. Tidak semua orang mengikuti peraturan ini. Tetapi jika anda mematuhi cadangan dokter, anda boleh menyimpan tidak hanya seksi, tetapi juga keseluruhan kesihatan selama bertahun-tahun untuk datang dan memperpanjang hidupnya sendiri.

Anda boleh mengambil khas vitamin dan makanan Tambahan. Mereka akan membantu untuk menjaga tubuh anda ke dalam bentuk, meningkatkan daya tahan terhadap penyakit dan selsema selama musim tempoh dan memperkuat sistem kekebalan.

Banyak orang setelah 50 tahun anda perlu datang untuk mengatasi dengan kesihatan mereka. Pada usia ini meningkatkan risiko penyakit seperti tekanan darah tinggi, diabetes, dara. Memukulku, termasuk orang-orang yang berkaitan dengan ereksi, menurun kepekaan zakar.

Bagaimana untuk memperbaiki potensi

Jika masalah dengan potensi telah bermula, ia sangat sulit untuk tidak berpikir tentang mereka. Dan banyak lagi takut dari jangkaan masalah ini. Dalam keadaan ini, yang mendirikan sering tidak berlaku kerana pengalaman psikologi. Oleh itu, ia adalah lebih baik untuk tidak berpikir tentang apa yang bisa terjadi sehinggalah ia terjadi. Dan yang jauh lebih baik untuk mengikuti cadangan, yang digambarkan di atas, daripada hanya untuk bertahan hidup.

Secara langsung sebelum hubungan untuk berehat, pikirkan sesuatu yang menyenangkan. Segelas wain walaupun, dan mengalihkan perhatian dari mengganggu pemikiran, tetapi memberi kesan buruk kepada potensi. Yang lebih baik untuk dilakukan tanpa perangsang seperti ini.

Salah satu cara kuno meningkatkan potensi adalah afrodisiak. Ia adalah makanan tertentu yang meningkatkan libido disebabkan oleh bahan-bahan yang terkandung di dalamnya. Itu tidak diragukan kelebihan afrodisiak adalah bahawa:

  • mereka adalah pilihan yang luas. Setiap manusia bisa membuat dirinya "seksi" makanan berdasarkan pilihan rasa mereka;
  • mereka tidak berbahaya jika dimakan. Tentu saja, anda tidak harus makan terlalu banyak. Bercinta di perut penuh yang tidak menyenangkan dan tidak selamat;
  • bahkan jika orang-orang alah kepada produk tertentu, dia masih akan dapat memilih afrodisiak dari produk yang tinggal;
  • kesan tindakan mereka berlaku dalam tempoh 30-60 minit selepas penggunaan;
  • penggunaan bersama afrodisiak dalam makanan yang akan membantu anda untuk bersantai dan berehat, dan ia boleh bertukar menjadi foreplay atau seksual bermain.

Ini afrodisiak termasuk:

  • tiram, kerang, udang, TELUR ikan;
  • walnut, badam, bijan;
  • alpukat, tomato, herba segar, terung;
  • coklat pahit dengan kandungan koko lebih daripada 95%;
  • nanas, pisang, mangga, limau buah-buahan;
  • kayu manis, ginger, lavender, mint.

Untuk meningkatkan potensi anda juga bisa mewujudkan suasana yang romantis di dalam bilik tidur. Ia harus berdasarkan pilihan anda. Tidak begitu penting, cahaya di dalam bilik tidur atau gelap, menyalakan lilin. Yang lebih penting ialah bahawa orang yang boleh berehat di lingkungan seperti itu. Ini akan membantu dan aroma suka vanilla, kayu manis atau segar mint. Dan tenang muzik tidak mengganggu itu tidak mengalihkan perhatian dari permainan, tapi akan mewujudkan suasana yang betul.

Cara lain untuk memperbaiki potensi untuk cuba khas mainan dan alat-alat. Tentu saja, pada mulanya, ia adalah perlu untuk mendapatkan persetujuan dari pasangan atas semua tindakan. Ia pilihan luas kehidupan seks dan mungkin aku akan menambah keseronokan dan keyakinan.

Terus potensi di mana-mana umur jika anda menjalani gaya hidup yang sihat dan untuk mengikuti cadangan doktor. Untuk banyak orang – ini adalah awal yang baru fasa dalam kehidupan, saat mereka mengambil tempat dalam hidup saya dan memancarkan keyakinan. Dan ini menarik wanita.