Pada umur pengurangan potensi dalam penuaan laki-laki?

Apakah lelaki yang menopause? Ia dikenali yang tahap hormon seks (a) dalam tubuh tergantung pada kemampuan orang untuk semula.

Tapi tahap hormon seks boleh mengurangkan tidak hanya kerana usia, tetapi juga karena comorbidities, gaya hidup, tabiat buruk. Ia dikenali itu gaya hidup yang sihat membawa kepada kesinambungan lelaki umur pembiakan. Sebaliknya, tabiat buruk, penyakit kronik boleh membawa kepada penampilan tanda-tanda menopause pada laki-laki usia 40, dan pada usia muda. Di umur berapa menunjukkan tanda-tanda menopause disebabkan oleh sebab alami? Paling sering, potensi mula penurunan agak sihat lelaki berumur 50 sampai 60 tahun dan lebih tua, semua bergantung pada individu ciri-ciri organisma. Harus diingat bahwa kadang-kadang ada sementara pengurangan potensi, tidak bergantung pada umur. Lengkap impotensi boleh berlaku dalam penyakit yang teruk.

pada umur berkurangan potensi

Faktor yang mempengaruhi potensi dikurangkan

  1. Keletihan kronik, keletihan. Tetap fisik dan mental membawa beban untuk fakta bahawa lelaki potensi mulai merosot. Tetapi jika anda menyesuaikan cara kerja dan sisanya, untuk mengimbangi beban, untuk memberikan badan untuk pulih, yang menyebabkan keadaan yang boleh diselesaikan dengan mudah.
  2. Tekanan, kemurungan berpanjangan. Potensi pada orang-orang yang bergantung pada perasaan secara langsung untuk menghindari masalah, anda harus belajar untuk keluar dari situasi yang tidak menyenangkan, untuk melibatkan diri auto-latihan, saat tertentu perasaan, anda mungkin ingin untuk berpikir tentang mengubah pekerjaan.
  3. Obesitas. Sebab-sebab yang membawa kepada kejadian gemuk diketahui: sistematik makan berlebihan, gaya hidup tidak, tidak aktif bekerja, kegagalan hormon, penyalahgunaan bir. Sebab terakhir secara langsung mempengaruhi kualiti potensi. Sejak hop (part bir) mengandungi analog seks wanita hormon, dipanggil phytoestrogen. Karena ia menghasilkan tidak hanya perut bir terbentuk effeminatos angka, tetapi juga sebagai hasil dari pendapatan sistematik phytoestrogen dalam badan lelaki kehilangan mereka potensi.
  4. Diabetes ke-2 jenis.
  5. Strok.
  6. Penyakit jantung (tanpa rawatan adalah melanggar darah bekalan organ-organ pelvis kecil, sebagai hasilnya, impotensi).
  7. Pengaruh alkohol, obat, tembakau.
  8. Berjalan penyakit radang kemaluan lelaki organ-organ dan penyakit kelamin boleh membawa bukan hanya untuk melemahkan potensi, dan lengkap impotensi.
  9. Kerja yang berbahaya keadaan (contohnya bekerja di industri kimia, kesan pada tubuh beracun bahan-bahan, yang mungkin mengganggu kerja tubuh secara keseluruhan)

Tanda-tanda lelaki yang menopause

  1. Disfungsi ereksi, impotensi.
  2. Penurunan jumlah pagi ereksi atau kehilangan yang lengkap.
  3. Pening, gangguan jantung sistem.

Mengapa menopause ditunjukkan bukan hanya dengan penurunan fungsi pembiakan dan lain-lain fisiologi manifestasi? Karena hormon seks mempengaruhi banyak petunjuk dalam badan, hampir semua dan, jika orang itu tidak sihat, itu adalah kelemahan yang akan paling menderita.

Menopause boleh diiringi dengan tidak hanya isu-isu fizikal, ketika kita berbicara tentang mengurangi potensi dan ciri-ciri lain, tetapi juga psikologi upaya, saraf:

  1. Cepat marah, tdk bererti kebimbangan, ketakutan.
  2. Ingatan yang lemah, dikurangkan keupayaan untuk berkonsentrasi.
  3. Neurosis.
  4. Hypoactive keinginan seksual.
  5. Insomnia.

Semua gejala-gejala ini boleh berlaku atau mungkin tidak berlaku, ia bergantung pada ciri-ciri organisma.

Apa yang harus dilakukan jika ia jatuh potensi?

Masalah dengan potensi dalam lelaki mempengaruhi harga diri, kualiti hidup dan kesejahteraan.

Apa yang harus dilakukan jika kegagalan dirawat sama ada potensi yang lemah, yang tidak aliran obat di bidang pembiakan? Keadaan bersejarah dalam tempoh lelaki boleh menjadi diperbetulkan oleh ubat-ubatan yang ditetapkan oleh dokter dan obat tradisional.

Untuk meningkatkan potensi bantuan perubatan tumbuhan, tetapi sebelum menggunakan perlu berjumpa doktor untuk mengelakkan kesan yang tidak dijangka. Memohon berikut tanaman obat seperti hawthorn, gembala dan pelbagai bayaran dari beberapa jenis tumbuh-tumbuhan.

Peningkatan potensi dikawal oleh penggunaan hormon. Potensi selepas 50-60 tahun memerlukan sokongan yang menyeluruh, sebagai peraturan, doktor menetapkan ubat untuk penggunaan berterusan. Kau bisa mulai dengan rawatan apa-apa bermasalah umur, dan potensi dengan tetap langkah-langkah, sebagai peraturan, dipulihkan. Jika potensi telah jatuh dari teruk pengerahan tenaga mental atau secara fisik, anda perlu untuk mempertimbangkan kembali gaya hidup anda.