Kesan Merokok di potensi lelaki

Tanpa ragu-ragu bahawa ketagihan untuk tembakau adalah berbahaya untuk badan. Walaupun ini mempunyai sedikit kesan pada beberapa dari orang-orang yang mengalami ini kebiasaan. Sebab itu adalah tindakan perlahan komponen utama tembakau. Yang menyebarkan racun mungkin mengambil beberapa dekade. Bahkan orang-orang yang tahu bagaimana Merokok memberi kesan kepada jimat, ia tidak mencegah mulai merokok. Beberapa bahkan tidak tahu tentang risiko masalah dengan ereksi di masa depan.

Tidak Merokok di potensi lelaki

Hubungan langsung potensi dan menghisap rokok dilihat. Ini berlaku untuk orang yang baru bermula untuk menjadi kecanduan nikotin, dan seorang perokok berat. Sebab dua:

Rokok
  • rokok anda merokok telah tiada kesan langsung pada keseimbangan hormon seksual dan fungsi;
  • masa perkembangan negatif efek tembakau pada tubuh mengambil beberapa tahun, yang tidak membenarkan untuk merealisasikan nikotin pada kemungkinan hubungan seksual.

Orang-orang boleh melihat apakah kesan Merokok di potensi selama bertahun-tahun. Ini bermakna bahawa nikotin dan tar asap rokok (bersama-sama dengan semua bahan-bahan yang ia mengandungi) selepas beliau hit pertama dalam badan mula mempunyai kesan negatif. Oleh itu, ia boleh membuat kesimpulan yang Merokok dan potensi tidak serasi.

Kesan nikotin di badan

Nikotin adalah satu sebatian kimia yang berasal dari alam (alkaloid). Terkandung dalam daun solanaceous tumbuh-tumbuhan. Ini adalah terutamanya tembakau dan tembakau. Orang lain (seperti tomato, terung, kentang, lada) telah diabaikan konsentrasi nikotin. Untuk tubuh manusia nikotin adalah bahan asing. Tidak disintesis di dalamnya. Kerana struktur alkaloid boleh merangsang tertentu reseptor saraf. Yang itu dipanggil nikotin.

Nikotinik reseptor-tengah banyak bahagian tubuh. Ia adalah otak, ganglia tulang belakang dan pinggiran neuron (iaitu, neuron yang pergi dari spinal cord untuk otot rangka). Mereka semua bertindak balas untuk asetilkolina dan nikotin. Salah satu yang pertama berdiri keluar dari synapse neuron dan pergi segera ke dalam ruang di antara neuron. Nikotin bisa sampai di sana hanya dari cecair sel-sel di sekitarnya. Oleh itu, pembangunan beracun kesan nikotin dari rokok anda perlu kuantiti besar.

Itu adalah bahaya utama tembakau dan bagaimana Merokok memberi kesan potensi dan endokrin laki-laki. Itu dosis nikotin diterima dari rokok, kecil untuk pembangunan kesan toksik. Tabiat dan tetap aliran bahan-bahan dalam badan perlahan-lahan akan meracuni dia. Nikotin boleh campur tangan dalam perjalanan biasa metabolisme. Semua ini tidak bermakna bahawa orang yang boleh menyumbang untuk pembangunan toksik luka-luka badan.

Merokok dan testosteron dalam lelaki

Nikotin secara langsung mempengaruhi peringkat testosteron tidak. Tindakan yang berlaku menurut algoritma berikut:

  • nikotin melalui paru-paru cepat diserap ke dalam aliran darah;
  • bebas dalam darah;
  • nikotin ganti rugi epitelium kecil pembuluh darah;
  • epitelium radang
  • mengganggu dengan peredaran biasa, meningkatkan tekanan;
  • perubahan dalam aliran darah mempengaruhi sel-sel.
Kesan Merokok di sistem reproduksi

Testosteron pengeluaran adalah kerana sintesis dalam tisu buah zakar. Konsentrasi hormon langsung berkaitan dengan tingkat metabolisme. Hasil dari pengurangan membawa kepada yang lemah tisu. Oleh itu, mengurangkan tahap sintesis hormon. Semua terjadi sangat perlahan-lahan. Sebagai contoh, dalam keadaan sempurna dengan mantap nikotin penggunaan boleh menyebabkan testis disfungsi selepas 20-30 tahun, jika tidak untuk mengambil kira umur,faktor-faktor. Mereka boleh mengurangkan pengeluaran testosteron.

Kesan Merokok di sistem reproduksi

Tindakan nikotin dan bahan toksik dalam asap rokok di seluruh fungsi pembiakan adalah disebabkan oleh beberapa faktor.

  1. Merokok menyebabkan penurunan dalam pengeluaran testosteron.
  2. Nikotin dan toksin di tembakau mengganggu operasi buah zakar dan prostat.
  3. Ketagihan melemahkan sistem imun, depleting sumber badan.
  4. Tembakau melemahkan libido (keinginan).
  5. Nikotin keracunan kesan pada sperma, mengurangkan kemungkinan pembuahan.

Merokok dan disfungsi ereksi

Kesan Merokok di ereksi telah mekanisme yang sama. Yang pertama adalah penurunan dalam tahap testosteron. Hormon ini adalah penting untuk kemunculan dan penyelenggaraan ereksi kemunculan keinginan. Sistem mantap Merokok, menyebabkan radang kronik dinding pembuluh darah, menggalakkan dara. Jika penyakit memberi iliac arteri penurunan fungsi lelaki organ seksual (zakar, buah zakar, prostat). Oleh itu, jelas kelihatan negatif kesan Merokok di potensi lelaki.

Bagaimana rokok memberi kesan potensi

Selain nikotin, asap rokok mengandungi banyak komponen lain. Di antara mereka, satu resin dan kompleks senyawa logam berat. Pertama untuk melanggar metabolisme, yang membawa kepada penurunan sintesis sperma . Kedua boleh menyebabkan neoplastic penyakit. Dan dos logam berat sebatian tidak penting. Pembangunan kesan adalah mungkin di hadapan satu-satunya atom.

Impotensi Merokok

Impotensi berlaku sebagai akibat langsung manifestasi kapal di iliac arteri. Kapal-kapal ini memberi cabang yang membekalkan semua alat kelamin laki-laki. Impotensi adalah semata-mata berfungsi di alam dan berlaku apabila sejumlah kecil testosteron. Atau mempunyai langsung mengalahkan pembuluh darah penis. Kemudian impotensi dikaitkan dengan gangguan ereksi.

Tidak rokok elektronik pada potensi

Mekanisme pengaruh elektronik dan konvensional rokok adalah sama . Kedua-dua mengandungi nikotin. Rokok elektronik tidak mengandungi tar dan logam berat. Mereka mempunyai banyak cahaya unsur-unsur. Bagaimanapun, mereka kesan pada badan masih tidak sepenuhnya diselesaikan. Namun sejauh ini satu-satunya yang rokok elektronik dalam pengaruh mereka pada potensi yang hampir sama dengan normal.

Tidak hookah pada potensi

Jawabannya adalah Ya. Walaupun istimewa dijalankan, tembakau digunakan dalam hookah mengandungi yang sama (kadang-kadang lebih) dosis nikotin. Perbedaan daripada konvensional rokok adalah suhu menghirup asap, serta konsentrasi dari bahan-bahan. Bentuk hookah termasuk lulus produk pembakaran melalui filter dan pendinginan di dalam air. Penting untuk kualiti tembakau untuk Shisha.

Tidak hookah pada potensi

Bagaimana untuk mendapatkan potensi selepas Merokok

Setelah menghisap rokok kesihatan dalam bidang seksual tidak berubah. Keadaan, apabila anda mempunyai berterusan disfungsi ereksi di perokok, kata pembangunan perubahan organik. Pemulihan potensi yang terhasil dari ketagihan termasuk:

  • Berhenti merokok;
  • pemulihan metabolisme dari alat kelamin;
  • pemeliharaan peraturan gaya hidup yang sihat;
  • ketiadaan tabiat buruk.

Maklumat yang diberikan dalam artikel adalah eksplorasi di alam. Artikel tidak memanggil untuk ubat diri. Hanya satu yang layak doktor boleh membuat diagnosis dan memberi cadangan rawatan berdasarkan pada individu ciri-ciri tertentu.