Merokok dan potensi manusia kesan-kesan, kontra dan ulasan

Merokok sekarang pemuda itu dimulai pada usia yang sangat muda, kadang-kadang pengalaman pertama masih di sekolah tinggi. Pertama, itu adalah yang dilakukan demi kesombongan, budak itu boleh jadi di depan mereka rakan-rakan, membuktikan mereka "dewasa". Maka kepuasan diri adalah ketagihan dan ia menjadi kebiasaan selama bertahun-tahun. Dan saat di pertengahan usia begin masalah ereksi, ada beberapa orang yang menghubungkan konsep Merokok dan potensi satu unit, dengan anggapan bahwa semua tahun-tahun ini telah dilakukan tidak boleh diperbaiki orang-orang kesihatan.

bagaimana Merokok memberi kesan potensi

Tidak Merokok di potensi

Melanggar fungsi ereksi mungkin menghadapi lebih muda perokok. Bahaya adalah nikotin, bahkan dalam jumlah yang kecil itu mengarah ke vasokonstriksi dan peredaran terjejas. Bahkan 2-3 rokok, yang telah merokok sebelum hubungan, bisa memicu lembap ereksi.

Impotensi langsung berkaitan dengan kesan nikotin pendedahan. Dan menthol termasuk dalam komposisi beberapa tembakau, meningkatkan beban pada jantung sistem, menghalang peredaran darah, termasuk di penis.

Dalam komposisi asap rokok termasuk sebanyak kira-kira 5 ribu komponen, 60 mereka mempunyai kesan yang negatif pada potensi. Paling berbahaya:

  • karbon monoksida;
  • benzene;
  • hidrogen hologram;
  • resin;
  • ammonia;
  • asid hydrocyanic.

Tindakan paling komponen tidak belajar, oleh itu, untuk mengatakan bahawa yang lain komponen berbahaya, ia akan menjadi salah. Pengeluar tembakau mendiamkan diri di dalam sebanyak bahaya yang disebabkan oleh rokok.

Bagaimanakah

Nikotin, yang terdapat dalam badan lelaki, menyebabkan beberapa kesan negatif:

  1. menghalang peredaran darah di penis;
  2. merendahkan tekanan darah di penis;
  3. menyumbang untuk pembangunan dara;
  4. mengurangkan jumlah yang dihasilkan testosteron.

Asap Rokok tidak kurang bahaya untuk badan daripada yang aktif.

Kesan Merokok herba (ganja, marijuana)

Pencinta untuk merokok "pot" tuntutan yang ia meningkatkan nafsu dan kuasa seksual laki-laki. Kebenaran di dalamnya, tentu saja. Ia mudah untuk menjelaskan. Fakta bahwa penis mempunyai banyak reseptor mampu menanggapi komponen ganja. Mengambil tempat di badan reaksi kimia pada saat ini meningkatkan kemampuan untuk mencapai orgasme.

Tapi yang benar adalah hakikat bahawa meningkatkan lebih masa digantikan oleh nafsu berkurangan. Kes yang diketahui, apabila orgasme telah disertai oleh sakit yang tak tertahankan dalam organ reproduksi.

Kebenaran tentang kesan herba:

Merokok
  • Cannabinoids yang terkandung di rumput, selama-lamanya memusnahkan kesihatan mental, menghalang dan membosankan menggerakkan mekanisme.
  • Tahap testosteron menurun, dan fungsi pembiakan goyah.
  • Jumlah sperma berkurang, mereka menjadi aktif.
  • Fungsi buah zakar mati, mereka menjadi lebih kecil, perubahan kepadatan mereka.
  • Pembuluh darah yang menegangkan, peredaran darah, kerap kesesakan.

Merokok dan potensi mitos

Bantahan yang impotensi pantai orang yang menderita daripada ketagihan seperti kecanduan alkohol dan tembakau. Bagaimanapun, itu adalah salah persepsi yang umum. Bahkan orang-orang yang mengekalkan gaya hidup yang sihat dan tidak pernah diadakan rokok di tangannya, tidak minum-minum minuman beralkohol, boleh gagal dalam hubungan.

Ini adalah disebabkan oleh kenyataan bahawa impotensi telah banyak menyebabkan dan faktor memprovokasi. Sebagai contoh, psikologi fobia, ketakutan, tidak menguntungkan alam, atau penyakit kemih sistem.

Oleh itu, penolakan tabiat buruk tidak menjamin kembali lelaki kuasa, ia adalah penting untuk tahu penyebabnya masalah, untuk berjaya menyelesaikannya.

Kualiti sperma

Antara komplikasi yang disebabkan oleh produk Merokok dalam badan lelaki, mungkin yang paling serius adalah penurunan kualitas petunjuk sperma. Lebih khusus, Merokok:

  1. mengurangkan sperma kepadatan, berubah komposisinya;
  2. menyumbang untuk orang miskin kualiti sperma;
  3. mengurangkan aktiviti dan memusnahkan sperma.

Perubahan dalam badan lelaki, memberi kesan fungsi pembiakan, mengurangkan untuk zero kebarangkalian fertilisasi pasangan wanita. Jika konsep yang terjadi, maka kemungkinan itu janin akan didiagnosis dengan gangguan perkembangan, di samping itu mungkin ada gangguan dalam pelbagai sistem organ.

Terdedah kepada hydrocyanic asid dan resin, sperma dari seorang perokok dimusnahkan dan berhenti untuk aktif, walaupun lelaki berbeza kesehatan yang baik, proses pemulihan mengambil masa kira-kira tiga bulan. Satu lagi yang penting adalah bahwa jahat lampiran untuk menghabisi menimbulkan pengurangan dalam jumlah salah, yang secara langsung berkaitan dengan fungsi ereksi.

Studi ilmiah yang membuktikan hubungan antara potensi manusia dan beberapa rokok mereka. Selaras dengan hasil ujian warga Amerika, di daily kadar 20 rokok kemungkinan impotensi meningkat lebih dari separuh.

Eksperimen lain menunjukkan bahawa komponen asap rokok berkualiti rendah sperma dan kemampuannya untuk telur oleh 75%. Ini adalah alasan doktor menyarankan untuk mengelakkan rokok semua orang-orang yang merancang anak-anak dan keluarga yang normal.

Penyelidikan tiang dan Czech telah mengesahkan bahawa Merokok 1 pek hari, laki-laki, ini mengurangkan untuk dua kali tempoh dan frekuensi hubungan seksual. Ini pernyataan yang benar untuk seks lebih kuat dalam usia dari 30 45 tahun.

Kontra

Merokok dilarang untuk semua orang-orang yang mempunyai penyakit yang didiagnosis sistem pernafasan:

  • asma;
  • bronkitis dalam bentuk yang kronik;
  • fibrosis paru-paru.

Dan dalam beberapa penyakit lain:

  • kencing manis;
  • penyakit jantung;
  • tekanan darah tinggi.

Bagaimana berhenti Merokok memberi kesan kepada orang-orang kesihatan

Di Amerika Syarikat saintis menyelidiki gangguan fungsi ereksi akibat Merokok. Ia ternyata bahawa beberapa baik daripada belajar didiagnosis dengan diabetes tipe 2 diabetes. Bagaimanapun, hal yang paling menakjubkan yang telah mereka bersama-sama hampir sama beberapa rokok per hari. Kita bercakap tentang dua pek.

Kajian akibat berhenti apabila masalah seksual alam eksperimen telah direka di mana orang-orang telah dipaksa untuk menahan diri dari Merokok selama enam minggu. Setelah tamat satu-ketiga mata pelajaran yang dicatatkan peningkatan dalam fungsi ereksi di sambungan dengan peninggalan Merokok. Rawatan perubatan untuk menyingkirkan nikotin ketagihan tidak diperlukan.

rawatan potensi

Dari ini, kita boleh menarik kesimpulan yang jelas bahwa kualitas kehidupan seks wakil lebih kuat seks dapat memperbaiki jika anda menyerah kebiasaan. Kaedah ini masih hanya mungkin untuk mati pucuk yang telah disebabkan oleh pengaruh produk nikotin. Di mana-mana hal lain, obat ini tak mengubah apa-apa.